رمضان ظرفیتی برای ترویج فرهنگ دینی است

حقیان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکروظیفه ای همگانی است، افزود: در طول ماه مبارک رمضان اقدامات بسیار خوبی در برخورد با هنجار شکنی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام« رضا حقیان» امروز(31 فروردین) درجلسه مشرک ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان، نیروی انتظامی و اتاق اصناف استان لرستان برگزار شد، افزود: به حمد الله در طول ماه مبارک رمضان اقدامات بسیار خوبی در برخورد با واحدهای صنفی متخلف، هنجار شکن و مروج  عمل منکر روزه خواری در سطح استان لرستان  صورت گرفت.

 

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ظرفیتی بزرگ  براي ترويج فرهنگ ديني است، افزود: ماه رمضان عرصه بسیاری از تکالیف شرعی مان از جمله امر به معروف و نهی از منکر است و این ماه فرصت مناسبی جهت ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه شخص و یا گروه خاصی نیست بلکه دعوت خداوند متعال برای همه انسان‌هاست و همه ما وظیفه داریم تا دعوت حق تعالی را در اقامه این دو اصل مهّم الهی قدم پیشه کنیم.

 

وی با بیان اینکه فریضتین امر به معروف و نهی از منکر ضامن حیات اسلام است، اظهار کرد: بازتاب بخش عمده‌ای از ناهنجاری‌های اجتماعی عدم توجه به این دو اصل است.

 

حقیان خاطرنشان کرد: اجرای برنامه های ستاد امر به معروف ونهی از منکر اختصاص به زمان خاصی ندارد و همچنان در تمامی فصول سال قابل اجرا است.

 

وی اذعان داشت: ستاد امر به معروف نهادی است خدمتگزار و همسو با آرمانها و اهداف و سیاستهای نظام جمهوری اسلامی که در راستای ترویج فرهنگ همگانی کردن امر به معروف و نهی از منکر و ترغیب آحاد جامعه به اجرای این فریضه با تأکید بر تذکر لسانی و تقویت نظارت عمومی در امر سیاستگذاری و انجام فعالیتهای نظارتی و حمایتی و هماهنگی های ستادی و بین دستگاه ها و سازمانها مبادرت می نماید. 

 

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان در ادامه با تقدیر از همکاری و فعالیت های نیروی انتظامی و اتاق اصناف استان لرستان در برخرود با منکر، اظهار کرد: بر این اساس برخود لازم می دانیم از این اقدامات ارزشمند و شایسته تقدیر و تشکر کنیم.

کد خبر 1167862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha