ضرورت رفع آسیب‌های اجتماعی با توسعه فرهنگ کتابخوانی

طاهری با تاکید بر لزوم رفع آسیب‌های اجتماعی با توسعه فرهنگ کتابخوانی گفت: اگر کتابخانه‌های ما فعال و انباشت افکار را داشته باشیم توسعه فرهنگی نیز صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، « ابراهیم طاهری» امروز(چهارشنبه، 31 فروردین) در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شفت با بیان اینکه روش زندگی انسان بر اساس بینش الهی با نزول قرآن شکل می‌گیرد گفت: این کتاب الهی حاوی داستان‌ها، اندرزها، نصایح و تجارب برای بهره‌گیری انسان جهت رسیدن به کمال الهی است.

 

فرماندار شفت با بیان اینکه کتاب برش و بیانی از تفکرات است افزود: انتخاب کتاب و تفکرات منتج به آن امری بسیار مهم است که باید بدان توجه ویژه داشت.

 

وی با اشاره به لزوم توسعه شهرستان شفت در سه محور توسعه اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی گفت: در گام اول باید نیازهای اجتماعی شهر را بشناسیم چراکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از همین نیازها ناشی می‌شود.

 

طاهری با تاکید بر لزوم رفع آسیب‌های اجتماعی با توسعه فرهنگ کتابخوانی اذعان کرد: ویترین فرهنگی شهرستان همین کتابخانه‌ها و اعضای فعال انجمن‌های کتابخوانی هستند و اگر قرار است شاهد اتفاقی در حوزه فرهنگ و پیوست‌های علمی باشیم، به همت همین افراد است.

 

وی خواستار ترمیم حقوق تضییع شده شهرستان شفت از حیث فضا و مکان شد و بیان کرد: همه دغدغه‌مند برای توسعه شهرستان هستیم، چراکه شهرستان شفت به لحاظ کم برخورداری‌ها دچار مشکلات و کم‌رمقی از نادارایی‌هاست.

 

فرماندار شفت با بیان اینکه از حیث جانمایی و فضایی یک چهارم نرم استانی هستیم اذعان کرد: به‌لحاظ تعداد و برخورداری از کتاب به ازای هر یک و نیم نفر، یک کتاب داریم که می‌طلبد آن را افزایش دهیم.

 

وی با اشاره به اهمیت کتاب در توسعه و پیشرفت جوامع و بیان اینکه پیچ مهره‌های صنعت در کتابخانه‌ها ساخته شده و در کارخانه‌ها مونتاژ می‌شود تصریح کرد: بزرگراه توسعه اقتصادی و صنعتی یک کشور از کتابخانه رد می‌شود، اگر کتابخانه‌های ما فعال و انباشت افکار را داشته باشیم توسعه فرهنگی نیز صورت می‌گیرد.

 

طاهری با تاکید بر اینکه باید پیوست عمیق و دقیق با کتابخانه‌ها داشته باشیم اذعان کرد: شرایط کنونی دنیا و کشور، ما را از فضای کتابخانه‌ای دور و به سمت فضای مجازی هدایت کرده است.  هرچند انباشت اطلاعات است اما این اطلاعات دقیق نیست و نمی تواند جای کتاب را بگیرد.

 

وی بابیان اینکه باید برای زلزله‌های فرهنگی مقاوم سازی صورت گیرد و متاسفانه زلزله‌های اعتقادی و فرهنگی را نادیده گرفتیم تصریح کرد: مدیریت و زلزله نگارهای فرهنگی و اعتقادی هر شهرستان در کتابخانه هاست. اگر در کتابخانه، کتابخوان نباشد و افراد با کتاب محشور نباشند، مرگ فرهنگی شروع شده است.

 

کد خبر 1167868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha