آمادگی جمعیت هلال احمر فارس برای مواجهه با بحران حائز اهمیت است

رضایی کوچی گفت: حادثه هرگز خبر نمی کند و هر لحظه ممکن است دچار بحران و حادثه شویم و آمادگی جمعیت هلال احمر استان برای مواجهه با این حوادث همواره حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمود رضایی کوچی»، امروز (چهارشنبه ۳۱ فروردین) در نشست مدیران پاسخگو که با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس برگزار شد، گفت: پاسخگویی و شفاف سازی از وظایف مدیران است و با پاسخگویی مدیران در این نشست ها فرصت رفع نقاط ضعف حوزه های مختلف فراهم می آید.

معاون عمرانی استانداری فارس افزود: جمعیت هلال احمر فعالیت های بشر دوستانه متعددی به انجام می رساند و در عرصه های مختلف به یاری مردم استان شتافته است.

وی اضافه کرد: حادثه هرگز خبر نمی کند و هر لحظه ممکن است دچار بحران و حادثه شویم و آمادگی جمعیت هلال احمر استان برای مواجهه با این حوادث همواره حائز اهمیت است.

رضایی کوچی تصریح کرد: امکانات موجود نیز باید در حدی باشد تا سازمان هایی مانند هلال احمر بتوانند به خدمات رسانی بپردازند و هلال احمر از نهادهای خاص کشور است و مدیران هلال احمر فارغ از حوزه و نگاه سیاسی به خدمت کردن می پردازند و جمعیت هلال احمر فارس امروز در حوزه امداد و نجات، درمانی و ... فعالیت های خوبی بدون تبعیض ارایه می کند.

وی ادامه داد: فارس از استان های پر حادثه است و در زلزله خان زنیان، سیل دروازه قرآن، سیل لارستان و ... جمعیت هلال احمر فارس در صحنه بوده و در جاده های استان نیز همواره به ارایه خدمات امدادی می پردازد.

رضایی کوچی تاکید کرد: در بحث آموزش داوطلبان و جوانان نیز این جمعیت تلاش مستمر دارد و همواره در حوزه های مختلف پای کار بوده است.

وی ادامه داد: بحران دارای منشا است که جغرافیا و طبیعت مناطق مختلف در آن نقش دارد و فارس دارای منابع طبیعی و مراتع زیادی است که امکان آتش سوزی را افزایش می دهد و وجود گسل های متعدد، استان را زلزله خیز کرده است.

رضایی کوچی اضافه کرد: بحران به تمام حوزه ها و مسئولان باز می گردد و از بخشدار، فرمانداران، دستگاه های مختلف و ... را درگیر می کند و آمار عملکردی اطفای حریق با گذشت سال افزایش می یابد اما امسال که بارندگی کمتر بوده، آتش سوزی مراتع کمتر خواهد بود.

وی اعلام کرد: برای تامین دستگاه ها، امکانات هلیکوپتری و ... با ریاست جمهوری رایزنی شده است و در هیچکدام از شهرها و روستاهای فارس اجازه ساخت و ساز بدون رعایت اصول فنی داده نمی شود.

کد خبر 1167965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha