کمبود ۲ هزار معلم در خراسان جنوبی

طالبی گفت: کمبود ۲ هزار معلم و از طرفی پراکندگی جمعیت، مدیریت تعلیم و تربیت را در خراسان جنوبی دشوار می کند که این موضوع نیازمند نگاه ویژه وزارت آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدرضا طالبی» امروز(۳۱ فروردین) در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: خراسان جنوبی به عنوان سومین استان پهناور کشور، مدت ۲۵سال است که درگیر مشکلاتی همچون خشکسالی است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: این استان، مردمی انقلابی، ولایتمدار و همراه نظام دارد که در تمامی صحنه های ملی و مذهبی حضور هدفمند و پرشور مردم را شاهد هستیم.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در مراحل پنج گانه تحقق اهداف انقلاب اسلامی به شکل گیری انقلاب، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی تأکید نموده اند.

 

طالبی بیان کرد: در این بیانات ارزشمند، آموزش و تربیت به عنوان یکی از زیرساخت های اساسی در تمدن سازی و آماده سازی تمدن اسلامی معرفی شده است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه برای رسیدن به تمدن اسلامی باید از آموزش و پرورش شروع کنیم، گفت: از نظر معظم له؛ مدرسه، معلم و محتوا مهمترین عناصر آموزش و پرورش می باشند که باید به صورت ویژه  به آن توجه داشت.

 

طالبی  ادامه داد: کمبود ۲ هزار معلم و از طرفی پراکندگی جمعیت، مدیریت تعلیم و تربیت را در استان دشوار می کند که این موضوع نیازمند نگاه ویژه وزارت آموزش و پرورش است.

 

به گفته وی؛ در کنار حل برخی مشکلات همچون قانون رتبه بندی معلمان، کمبود فضای آموزشی از مسایل خراسان جنوبی است که با توجه به وسعت و پراکندگی استان در کنار بحث نیروی انسانی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
 

کد خبر 1167969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha