احداث پایگاه امدادی جمعیت هلال احمر فارس در آزادراه شیراز-اصفهان

درویشی گفت: آمایش سرزمینی برای مکان یابی پایگاه های امدادی انجام شده است و در آزادراه شیراز-اصفهان نیز در حال ساخت است و پایگاه در استان داریم که ۲۷ مورد جاده ای است و به ۲۳ پایگاه دیگر در استان نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حسین درویشی»، امروز (چهارشنبه ۳۱ فروردین) در نشست مدیران پاسخگو که با حضور معاون عمرانی و مدیرکل بحران استانداری فارس برگزار شد، گفت: فعالیت در جمعیت هلال احمر یک کار دلی است و هر جا مردم نیاز به کمک دارند، داوطلبان این جمعیت به سرعت در میدان حاضر می شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس افزود: برای هلال احمر، احزاب، نژادها و ... تفاوتی ندارند و تنها باهدف اقدامات بشر دوستانه عمل می کند و در سال گذشته یک هزار و ۴۹۱ عملیات امدادی توسط هلال احمر فارس شامل حوادث جاده ای، سیل، حوادث صنعتی، زلزله و ‌‌‌... را به انجام رسانده است.

وی اضافه کرد: ۲۳ هزار و ۲۲۱ نفر در این عملیات ها از خدمات هلال احمر فارس برخوردار شدند و در بحث کمک های حمایتی نیز فعالیت داریم و از جمعیت های هلال احمر رتبه بالای کشور به شمار می رویم.

درویشی تاکید کرد: در زلزله هرمزگان نیز پوشش امدادی خوبی ارایه کردیم و جمعیت هلال احمر فارس در بحران کرونا طرح های مختلفی را اجرا کرده است که طرح ناظران سلامت از نمونه های آن است.

وی ادامه داد: سالن جمعیت هلال احمر فارس در شمار نخستین سالن های واکسیناسیون بود و طرح «آمران سلامت» در نقاط پر تردد شهر، نکات بهداشتی را به صورت تذکر لسانی انجام می دادند و در طرح نذر سلامت بیش از ۱۲ هزار بسته معیشتی توزیع شد.

درویشی اضافه کرد: همکاری با مراکز واکسیناسیون توسط اعضای جمعیت برای تزریق واکسن، طرح غربال گری کرونا برای کنترل ورودی مرزی مانند فرودگاه شیراز و لار، همکاری با شهرداری شیراز در ترمینال مسافربری شیراز و ... از سایر این اقدامات بوده است.

وی تاکید کرد: فارس علیرغم اینکه در امداد و نجات پیشرو است در بحث پشتیبانی عملیات امداد و نجات دارای کمبود است و به طور موقت از ظرفیت شهرک های صنعتی استفاده شد اما فارس مانند سایر استان ها به مرکز پشتیبانی و سوله ای عملیات امداد و نجات نیاز دارد که برای اخذ زمین برای این مهم پیگیری های لازم به انجام می رسد.

درویشی ادامه داد: تعامل جمعیت هلال احمر فارس با اورژانس استان مطلوب است و در حوادث جاده ای به اورژانس کمک می کنیم و پایگاه های مختلفی در جاده های استان احداث کرده ایم و کار هلال احمر با اورژانس هرگز موازی کاری نمی شود و اقداماتی مانند خروج مصدوم از خودرو را انجام می دهیم اما اگر اورژانس نباشد هم رها سازی و هم انتقال مصدومان را انجام می دهیم.

وی اعلام کرد: سال گذشته ۲۱ میلیارد تومان اعتبار عمرانی داشتیم که به احداث انبار و پایگاه امدادی منجر شد و 330 خانه هلال در فارس داریم که ۱۱۰ خانه سال گذشته ایجاد شده که در زمینه آموزش در مواقع بحران به روستاییان نیز فعالیت دارند.

درویشی گفت: آمایش سرزمینی برای مکان یابی پایگاه های امدادی انجام شده است و در آزادراه شیراز-اصفهان نیز در حال ساخت است و  پایگاه در استان داریم که ۲۷ مورد جاده ای است و به ۲۳ پایگاه دیگر در استان نیاز داریم.

کد خبر 1167970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha