طنین نوای «بک‌ یاالله» در جوار امامزادگان و بقاع شاخص گلستان/ جزئیات برگزاری مراسمات شب قدر در آستان مبارک ۱۴ امامزاده استان

حجت‌الاسلام سلیمانی‌فرد گفت: مراسمات ویژه شب های قدر در آستان متبرک امامزادگان و بقاع شاخص استان گلستان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام «روح‌الله سلیمانی‌فرد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان ضمن تسلیت فرارسیدن شب‌های قدر اظهار کرد: امامزادگان قطب‌های فرهنگی جامعه هستند و تلاش کرده‌ایم برنامه‌های فرهنگی و مذهبی را با محوریت امامزادگان و بقاع متبرکه رونق دهیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با اشاره به برگزاری مراسمات شب‌های پرفیض قدر در امامزادگان شاخص استان گفت: این مراسمات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۱۴ امامزاده و بقعه متبرکه برگزار می‌شود.

 

وی گفت: مراسم شب ۱۹ ماه رمضان در امامزاده نور گرگان با سخنرانی حجت الاسلام سلیمانی فرد و مداحی سیدرضا میرصالحی برگزار می‌شود. سخنران شب های ۲۱ و ۲۳ ماه رمضان در امامزاده نور (ع) گرگان به ترتیب حجت الاسلام میرمنافی و حجت الاسلام صفری با مداحی سیدرضا میرصالحی خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام سلیمانی‌فرد افزود: در امامزاده نه‌تن (ع) گرگان نیز در مراسم شب نوزدهم با سخنرانی حجت‌الاسلام سیدعلی عمادی و مداحی عباسعلی صولتی، مراسم شب بیست و یکم با سخنرانی حجت‌الاسلام سیدجعفر حسینی و مداحی مهدی سعیدی و شب بیست و سوم با سخنرانی حجت‌الاسلام نصرت‌الله صفری و مداحی محسن علی نقیان برنامه ریزی شده است.

 

وی با اشاره به برگزاری مراسم شب های قدر در امامزادگان محمدبن جعفرصادق و محمدبن زید (ع) در آزادشهر هم گفت: سخنرانان شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان حجت‌الاسلام بهاءالدین شریفی و حجت‌الاسلام سیدمرتضی میرعرب هستند که مداحی این مراسمان توسط محمد محمدزاده انجام می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: در امامزاده قاسم (ع) دلتد نیز مراسمات شب‌های قدر با سخنرانی حجت‌الاسلام علی کلانی و با مداحی سلیمان مشالگردی برگزار می‌شود. هم چنین مراسم شب‌های قدر در شهرستان کردکوی در امامزادگان شاخص برنامه‌ریزی شده است‌. برهمین اساس مراسمات شب‌های قدردر امامزاده مجید (ع ) کردکوی با سخنرانی حجت‌الاسلام هادی رمضانی و مداحی حجت‌الاسلام مهدی احمدی برگزار می‌شود. 

 

وی اضافه کرد: همچنین در امامزاده ابراهیم (ع) روستای النگ نیز در شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ حجت‌الاسلام علی رستگار و حجت‌الاسلام سیدجمال موسوی‌زاده سخنرانی می‌کنند و مداحی این مراسمات برعهده آقایان ابوالقاسم حسام و امیرمحمد ثلبی قرار دارد. در امامزاده عبدالله و فضل‌الله (ع) (روشن‌آباد) نیز مراسمات شب‌های قدر با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدرضا اصحابی و مداحی غلامحسین رنگرز برگزار خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام سلیمانی فرد گفت: در امامزاده عبدالله (ع) کلاله نیز مراسم شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان با مداحی رمضان شجاعی مهر برگزار می‌شود و حجت‌الاسلام احمدی نیز در این مراسم سخنرانی خواهد کرد.

 

وی با اشاره به برگزاری مراسمات احیای شب‌های قدر در امامزاده اسحاق (ع) و امامزاده جعفر (ع) مینودشت گفت: مراسمات شب‌های قدر در امامزاده اسحاق (ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام فرامرزی و مداحی علی مصطفی لو و در امامزاده جعفر (ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام وزیری و مهدی آقای سرایلو برگزار می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان اضافه کرد: در علی آبادکتول نیز مراسمات شب‌های قدر در امامزاده هارون (ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام کریمی، مداحی علی عامری و مناجات خوانی حجت بابامحمدی برنامه ریزی شده است.

 

وی گفت: در امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس نیز مداحی شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ به ترتیب توسط حسن جعفری و رضا اصالتی انجام می‌شود و حجج‌الاسلام فاضل گلپایگانی، محمود ترابی و سلیمانی فرد نیز سخنرانان این مراسم هستند.

 

کد خبر 1168002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha