همایش تئاتر خیابانی« جلوه‌ی مهر» در ایلام

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از برگزاری همایش تئاتر خیابانی« جلوه‌ی مهر» در قالب جشن رمضان سال جاری در این استان خبر داد.

«عظیم ایدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: همایش تئاتر خیابانی با عنوان «جلوه‌ی مهر» ویژه جشن رمضان سال جاری در نقاط مختلف استان برگزار می‌شود

 

مدیر دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با بیان این مطلب که همایش تئاتر خیابانی مهر از شب قدر آغاز تا عید سعید فطر سال جاری ادامه دارد، گفت: این همایش با همت اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت استان ایلام با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

 

ایدی با اشاره به این‌که این نمایش‌های خیابانی در محله مصلاها و مساجد هر شهرستان برگزار می‌شود، افزود: گلزار شهدا، یادمان شهدای گمنام، بوستان های فرهنگی، حسینیه‌ها، مدارس و مراکز دانشگاهی از دیگر مکان‌هایی هستند که نمایش‌های خیابانی در این مکان‌ها با حضور هنرمندان تئاتر ایلام به اجرا در می آید.

 

وی بیان کرد: نمایش« مهمانی» به کارگردانی مصطفی کولیوندی  در دهلران و چوار، نمایش خیابانی« از تو می‌خوانم تا ابد» به کارگردانی مالک آبسالان در دهلران و مهران، نمایش خیابانی «همدرد یتیمان» به کارگردانی سید فاضل خانی در ایوان و هلیلان، تئاتر خیابانی «مهیاوه» به کارگردانی مرجان قاسمی  در دهلران و مهران اجرا می شود.

 

مدیر دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: نمایش خیابانی «نیمه پنهان» به کارگردانی سعید خیرالهی در شهرستان‌های ایلام، بدره و ملکشاهی، نمایش خیابانی «من عاشق‌ترم با تو» به کارگردانی زهرا چراغی در شهرستان‌های ایلام و سیروان، نمایش خیابانی« شله زرد» به کارگردانی «مهرداد علیزاده» در شهرستان آبدانان و دره‌شهر و نمایش خیابانی «خرما مضافتی» به کارگردانی مریم عبدی در ایلام چرداول اجرا خواهد شد.

 

گفتنی است، همایش تئاتر خیابانی« جلوه مهر» با همکاری دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت استان ایلام، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و انجمن هنرهای تجسمی ایران شعبه ایلام برگزار می‌شود.

کد خبر 1168004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha