پاسخگویی به شبهات دینی در بیست و نهمین نمایشگاه قرآن

حجت الاسلام حسنلو با بیان اینکه در مرکز پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم به شبهات رسانه ای، فضای مجازی، شبکه های ماهواره ای و وهابیت پاسخ داده می شود، گفت: این مرکز پاسخگوی سوالات و شبهات مراجعه کنندگان نمایشگاه قرآن است.

حجت الاسلام امیرعلی حسنلو، مسئول غرفه مرکز پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم و مدیر گروه تاریخ و سیره مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن گفت: مرکز پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم حدود ۲۱ سال است که تاسیس شده است در آن دوره شبهات و سوالات به اندازه امروز در سطح کشور مطرح نبود.

 

وی اظهار کرد: این مرکز توسط شورای عالی حوزه علمیه تاسیس شده است و در این مرکز به شبهات رسانه ای، شبهات فضای مجازی، شبهات شبکه های ماهواره ای و وهابیت پاسخ داده می شود ضمن اینکه در غرفه این مرکز واقع در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن به سوالات و شبهات مراجعه کنندگان پاسخ می دهیم.

 

مدیر گروه تاریخ و سیره مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه با بیان اینکه شبهات پاسخ داده شده در دایره المعارفی گردآوری شده است، گفت: این دایره المعارف حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ جلد است.

 

وی با بیان اینکه این مرکز دارای گروه های مختلف از قبیل قرآن، تاریخ، کلام و تربیت مشاوره است، گفت: چندین سال است که ما برای پاسخگویی به شبهات هم در نمایشگاه قرآن و هم در نمایشگاه کتاب شرکت می کنیم.

 

مدیر گروه تاریخ و سیره مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه با ابراز خرسندی از استقبال بسیار خوب مراجعه کنندگان تصریح کرد: دیروز تا آخرین ساعات نمایشگاه مشغول پاسخگویی به سوالات و شبهات مراجعه کنندگان بودیم.

 

حجت الاسلام حسنلو با بیان ایننکه بیشتر سوالات و شبهات مردم سیاسی بود، افزود: با توجه به گسترش فضای مجازی و شبهاتی که در این فضا مطرح می شود، سوال کنندگان و مراجعه کنندگان بیشتر در گروه سنی جوانان می باشند.

 

مسئول غرفه مرکز پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم با انتقاد از کمبود مراکز پاسخگویی به شبهات و عدم حمایت مسئولان اظهار کرد: ما فقط همین مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم را داریم که کمتر مرود حمایت قرر می گیرد لذا از مسئولان خواهشمندیم در اینزمینه بیشتر ما را یاری کنند.

 

وی گفت: در حال حاضر شبهات در جامعه بسیار گسترده شده است تصریح کرد، در صورتی که پاسخی به این شبهات داده نشود ضربه و آسیب زیادی به دین وارد خواهد شد لذا باید مراکز فرهنگی از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که یک وزارتخانه است و می تواند حمایت بیشتری از ما در جهت پاسخگویی به این شبهات داشته است، توجه بیشتری به ما و مراکز اینچنینی داشته باشد چون اگر به این شبهات پاسخ داده نشود اساس نظام به خطر می افتد.

کد خبر 1168031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha