سعدی، قرآن و اهل بیت (ع) را از هم جدا نمی دانست

حجت الاسلام رحیمیان گفت: سعدی «ثقلین» را از هم جدا نمی کرد و سعدی، قرآن و اهل بیت (ع) را از هم جدا نمی دانست و به هر ۲ اعتقاد قلبی داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «سعید رحیمیان»، امشب (چهارشنبه 31 فروردین) در مراسم بزرگداشت سعدی شیرازی که در آرامگاه این شاعر بلندآوازه برگزار شد، گفت: در آستانه شهادت بزرگترین تجسم عینی قرآن هستیم که به توجه به قرآن وصیت فرمودند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه نغمه قرآن در آثار سعدی ساری و جاری است، تاکید کرد: تاثیراتی که قرآن کریم بر سعدی و آثار سعدی، دیده می شود بر اثر  محیط تربیتی سعدی، ابیات مورد استفاده سعدی و روح کلی و مبانی سعدی است.

استاد فلسفه با اشاره به اینکه سعدی دست پروده حوزه هایی است که علوم قرآن و حدیثی در آن جز درس های اصلی بوده است، تاکید کرد: خانواده او در زندگی سعدی تاثیر شگرف داشته است.

حجت الاسلام رحیمیان با اشاره به اینکه محیط خانواده و محیط درس سعدی، دارای نکات تربیتی قرآنی بوده است، تاکید کرد: شکر سعدی، شکر لفظی و عملی است.

وی با اشاره به اینکه جریان روح قرآنی در آثار سعدی هست و آیات قرآن در زندگی و مطالب آن موج می زده که این موج در آثار سعدی دیده می شود، اظهار کرد: هر آنچه که در جهان قرار دارد تسبیح و صلاة خاص خود را دارند که بر هوشیاران مشخص می شود.

حجت الاسلام رحیمیان گفت: انسان غایت تمام جهان است و اگر انسان شکرگذار نباشد، چه می شود، این تذکرات با استعاره از قرآن کریم در اشعار سعدی عجین شده است.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم جهان را مثل بازاری می بیند و بر جمع آوری توشه تاکید می کند و این در اشعار سعدی و مولانا دیده می شود، افزود: نغمه قرآن در آثار سعدی دیده می شود.

حجت الاسلام رحیمیان با اشاره به اینکه قرآن کریم به منزله آبی است که از آسمان نازل شده است و هر عملی که برای ترویج قرآن انجام شود، اثر خود را خواهد داشت، افزود: سعدی «ثقلین» را از هم جدا نمی کرد و قرآن و اهل بیت (ع) را از هم جدا نمی دانست و به هر 2 اعتقاد قلبی داشته است.

کد خبر 1168052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha