شب قدر شب شناخت قدر خویش است

حجت الاسلام باقری ارومی گفت: شب قدر شبی است که با عمر انسان برابری می‌کند و اگر بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم و قدر و ارزش خودمان را بدست آوریم می‌توانیم بگوییم که ذره‌ای از بهره شب قدر را درک کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت‌الاسلام «محمد جواد باقری‌ارومی» در آیین احیای نخستین شب از لیالی پرفضیلت قدر در مصلی نماز جمعه این شهرستان با بیان این کلام از مولای متقیان از حضرت علی(ع) که«فرصت‌ها مانند ابر در حال گذر کردن هستند»، افزود: فرصت‌های عمر هم مانند شب‌های قد سریع می‌آیند و می‌روند خوش به حال کسی که این شب‌ها را قدر بداند.

 

امام جمعه بندر آستارا با اشاره به اینکه شب قدر دارای ارزش بالایی است و در یکی از این ایام پرفضیلت قرآن نازل شده است، افزود: در این شب‌ها اعمال و پرونده یکسال ما ارزیابی و اندازه‌گیری می‌شود.

 

وی با بیان‌اینکه اندازه این شب نزد خدا بالاست، تصریح‌کرد: اگر بخواهیم از امشب پند بگیریم و از این فرصت استفاده کنیم ابتدا ارزش این شب و بعد ارزش خودمان را بدانیم.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی، شب قدر را یکی از همان شب‌های رحمت و مغفرت دانست و خاطرنشان‌کرد: شب قدر شبی است که با عمر انسان برابری می‌کند و اگر بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم و قدر و ارزش خودمان را بدست آوریم می‌توانیم بگوییم که یک ذره‌ای از بهره شب قدر را درک کرده‌ایم.

 

این کارشناس علوم دینی و مذهبی ادامه داد: اینکه از خواب و استراحت شبانه خودمان می‌زنیم برای این است که از فرصت شب قدر استفاده و با خدا صحبت کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم راه‌های صحبت کردن با خودش را به ما یاد داده است، اضافه‌کرد: باید خودمان را پایین بگیریم و خدا را در بالا ببینی، آن موقع است که نیازمان را به خدا درک می‌گنیم.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با بیان‌اینکه اگر بخواهیم سعادت را بدست آوریم باید خدا را صدا بزنیم و شب قدر همین است، افزود: امشب آمده‌ایم با خدا صحبت کنیم و  از خداوند عافیت بخواهیم.

 

امام جمعه بندر آستارا با اشاره به اینکه ان‌شاء‌الله عافیت همه ما این باشد که خدواند موانع ظهور امام زمان(عج) را بردارد و با ظهور او دنیای ما پر از عافیت شود، گفت: عافیتی که همه مردم در سایه آن بتوانند در صلح و آرامش زندگی کنند.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با اشاره به اینکه ما به درگاه خدواند آمدیم با دست خالی، اما دو تا واسطه خوب همیشه داریم  که آن یکی قرآن و یکی اهل بیت(ع) است،اظهارکرد: تا زمانی که دست به دامن قرآن و اهل بیت(ع) باشیم گمراه نمی‌شویم.

 

گفتنی است، مداحی و ذکر مصیبت توسط رضا فکریان و سینه‌زنی حاضرین از دیگر بخش‌های این آیین در مصلی نماز جمعه آستارا بود.

کد خبر 1168130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha