افزایش بیش از ۵ برابری میزان خرید گندم در سیستان وبلوچستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از افزایش بیش از ۵ برابری میزان خرید گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان خبر داد.

«امان اله طوقی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: توسعه کشت های قراردادی و افزایش قیمت خرید تضمینی گندم توسط دولت، موجبات استقبال کشاورزان برای تحویل گندم به مراکز خریدفراهم نموده  و خوشبختانه تاکنون از سوی کشاورزان افزون بر ۶ هزار ۶٧٠ تن گندم به مراکز خرید تحویل داده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش بیش از ۵ برابری را نشان می دهد  

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اذعان داشت: از اوایل فروردین تا به امروز  کار برداشت گندم از سطح ۵ هزار هکتار از گندمزارهای شهرستان های سرباز،  راسک ،بمپور،  دلگان و ایرانشهر به اتمام رسیده و کار برداشت همچنان ادامه دارد.

 

وی تصریح کرد: از این میزان خرید، ١۵٠ تن گندم بذری توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و ۶ هزار و ۵٢٠ تن گندم آرد است که توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی و سازمان تعاون روستایی خریداری شده است.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: سطح گندمزارهای سیستان و بلوچستان را ٢۶ هزار هکتار ذکر کرد.

 

گفتنی است سال گذشته تا اول اردیبهشت هزار و ٢٠٠ تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان خریداری شده بود.

کد خبر 1168142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha