ماه مبارک رمضان امتیاز آن به نزول قرآن است

حجت الاسلام مرویان حسینی گفت: ماه رمضان امتیاز آن به نزول قرآن است و خداوند پیامبران و اولیای الهی را آیه خوانده است ، زیرا برای هر کدام از آنها برای انسان نشانه ای هستند که خداوند راه حقیقی و رسیدن به توحید را نشان می دهد .

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین «سیدمحمود مرویان حسینی» در مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مهدیه امام خامنه ای مدظله العالی گفت: خدای متعال برای شب های ماه مبارک رمضان چهار امتیاز قائل شده است یکی اینکه ساعات شب های این ماه برترین ساعات و شب ها و روزهای سال است، نزول قران کریم، شب قدر و روزه این ماه مبارک از جمله امتیازاتی است که خداوند برای این ماه درنظر گرفته است.


این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حضرت محمد (ص) درباره 4 هدیه ای که در ماه مبارک رمضان خداوند به مؤمنان می دهد اشاره کرد و افزود: خداوند برای خواب و نفس کشیدن فرد روزه دار ارزش عبادت قائل شده است، اگر قصد نیست کار خیری داشته باشد خداوند از او قبول می کند، همچنین دعاها در این ماه به استجابت می رسد.


وی با اشاره به اینکه شب قدر و نزول قرآن در این ماه طراز قرار داده شده است، افزود: شب قدر، شبی است که مقدرات ما معلوم می شود در این شب ها خدا می خواهد بنده اش را بپذیرد، به همین خاطر سفارش شده است در ماه مبارک رمضان سوره قدر را دائم هنگام سحری و  وقت افطار بخوانیم.


حجت الاسلام و المسلمین مرویان حسینی افزود: در نماز های صبح و شب سوره قدر بخوانید تا با مفهوم تقدیر احوال بیشتر فکر کنید اینکه انسان باور کند که مقدرات من را خداوند تامین می کند، به انسان آرامش می دهد انسان باور می کند که یک کسی است که برای او برنامه ریزی و مراقبت کند. 


وی با بیان اینکه که اگر تقدیر انسان به دست خود او می داد و این استقلال را داشت که تقدیر خود او رقم بزند آنچه که برای او پیش می آمد سرکشی بود، افزود: لذا بنده خدا باید تلاش کند بر طبق موازین شرع و عقل به تقدیری که خداوند برای او رقم زده است راضی باشد.


این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ماه رمضان امتیاز آن به نزول قرآن است ، افزود: اجزای وحی الهی آیه نامیده می شود، آیات قرآن کریم راه را نشان داده است، خداوند پیامبران و اولیای الهی را آیه  خوانده است، زیرا برای هر کدام از آنها برای انسان نشانه ای است؛ زندگانی حضرت موسی (ع)، حضرت عیسی (ع) همه آنها نشانه هایی هستند که خداوند به ماه راه حقیقی و رسیدن به توحید را نشان می دهد.


وی اظهار داشت: فردی که در پناه قرآن می گیرد و از آن پیروی می کند ، از گمراهی نجات پیدا خواهد کرد و بالعکس اگر کسی از قرآن و ائمه اطهار (علیهم السلام ) دوری کند به زمین خواهد خورد و به تعالی نخواهد رسید.


حجت الاسلام مرویان حسینی در پایان افزود: آیات متعددی از قرآن کریم درباره حضرت علی(ع) است قرآن با حضرت علی(ع) همراه است؛ آیه تطهیر، آیه مباهله و.. از جمله این آیات است .

کد خبر 1168205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha