«مزایده اماکن ورزشی» مهمترین مشکل هیأت‌های ورزشی خراسان جنوبی

مزایده سالن های تخصصی حوزه ورزش، کمبود اعتبار برای اعزام ورزشکاران به مسابقات و نبود خوابگاه ورزشی از مهمترین مشکلات هیئت های ورزشی استان بود که در دیدار با استاندار خراسان جنوبی مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند،پیشکسوتان و روسای هیات‌های ورزشی خراسان جنوبی امروز (۱ اردیبهشت) در نشست سه ساعته با استاندار دیدار کردند و به بیان مشکلات و طرح درخواست های خود پرداختند.

 

«محمد حسین خسروی» سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در این نشست هم اندیشی اظهار کرد: برای بهره مندی جوانان از امکانات مناسب ورزشی و شکوفایی استعدادها و همچنین توسعه رشته های ورزشی، پروژه‌های نیمه تمام ورزشی نیازمند نگاه ویژه هست، و امیدواریم با تامین اعتبار و نگاه ویژه مجموعه استانداری و سازمان مدیریت هر چه سریعتر این پروژه ها تکمیل و به بهره برداری برسد.

 

وی تصریح کرد: ما معتقدیم که استان خراسان جنوبی در حوزه ورزش ظرفیت بالایی دارد و این مهم را ورزشکاران ما در میادین ملی، بین المللی و جهانی ثابت کرده اند و لازمه  توسعه بیشتر و افتخار آفرینی ورزشکاران  تأمین زیرساخت‌های ورزشی مناسب است.

 

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان خاطرنشان کرد : یکی از درخواست های ما تشکیل شورای ورزش استان با حضور ورزشکاران، پیشکسوتان، روسای هیات ها و صاحبنظران است که در این شورا از نظرات و پیشنهادات و همچنین ظرفیت های سایر ادارات و ارگان ها در حوزه ورزش استفاده شود تا برخی از مشکلات را بتوانیم در کوتاه‌ مدت به سرانجام برسانیم.

 

خسروی افزود: یکی دیگر از موضوعات مهم، اختصاص سهم یک درصد دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری به منظور توسعه ورزش استان و تکمیل پروژه ها است که نیازمند همراهی و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی مشمول است.


وی در پایان گفت: در حال حاضر ۱۵۰ پروژه ورزشی نیمه‌تمام در سطح استان خراسان جنوبی وجود دارد که برای تکمیل آنها ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

در ادامه «سید حسین اصغری» به عنوان یکی از پیشکسوتان حوزه ورزش استان خراسان جنوبی با بیان لزوم تشکیل شورای ورزشی در سطح استان، افزود: باید سالن های تخصصی حوزه ورزش از ترک تشریفات خارج و جلوی مزایده این اماکن گرفته شود.

 

وی بر تکمیل سالن های ورزشی نیمه تمام شمال شهر بیرجند و اختصاص سهم یک درصد دستگاه‌های اجرایی برای توسعه ورزش استان تأکید و بیان کرد: مطالبه گری در حوزه ورزش استان راه اندازی شده است و امیدواریم به صورت مطالبه گرانه بدون تخریب در جامعه داشته باشیم.

 

اصغری به نبود خوابگاه ورزشی در استان اشاره کرد و افزود: برخی از اماکن ورزشی نیز با سوء مدیریت به خاطر عدم پرداخت پول برق و آب دچار مشکل شدند لذا باید نظارت در حوزه های ورزشی مورد توجه باشد.

 

رئیس هیات جودو خراسان جنوبی نیز با اشاره به هزینه های بالای هیات های ورزشی برای اعزام ورزشکار به مسابقات، ادامه داد: بنگاه های اقتصادی استان هم تمایلی برای پشتیبانی ندارند و همه نگاه های به اعتبارات محدود اداره کل ورزش است که جوابگو نیست.

 

«علی تهوری» خواستار ایفای نقش بیشتر شهرداری در توسعه ورزش همگانی شد و گفت: در ۲ سال اخیر با شیوع کرونا علیرغم اینکه هزینه باشگاه‌های ورزشی افزایش یافت اما مردم به دلیل شرایط نگران‌کننده کرونا تمایلی به حضور در اماکن ورزشی نداشتند یا باشگاه‌ها تعطیل بودند و اعطای تسهیلات پایین بود که گره‌گشا هم نبود.

 

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی جای مزایده سالن های تخصصی ورزشی نیست، تأکید کرد: از اعتبارات ملی، استانی یا هر سرفصلی باید به  جامعه ورزش استان کمک شود و سهم یک درصدی دستگاه‌های اجرایی در این حوزه نیز محقق شود.

 

«ابوالفضل علیزاده» رئیس هیئت ورزش کارگری استان نیز با اشاره به ۸۰ اعزام ورزشی در ۶ سال گذشته، افزود: اما متاسفانه به دلیل نبود اعتبارات نتواسته ایم از ورزشکاران تقدیر داشته باشیم و همچنین سه ورزشکار دعوت شده به تیم ملی به خاطر نبود بودجه اعزام نشدند.

 

وی خواستار تخصیص اعتبار ویژه ای برای بازسازی اماکن ورزشی فرسوده شد و گفت: تکمیل پنج پروژه های نیمه تمام در حوزه ورزش کارگری استان نیز نیازمند بیش از ۱۵ میلیارد تومان اعتبار است.

 

رئیس هیئت ورزش کارگری خراسان جنوبی با تأکید بر لزوم حمایت از ورزش کارگری، بیان کرد: در حالی با مزایده اماکن و سالن‌های ورزشی استان واگذار می‌شود که هیات‌های ورزشی از جمله هیات کارگری در این زمینه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

وی متذکر شد: احداث خوابگاه ورزشی برای ما رویا شده است و هر استانداری که آمده این درخواست مطرح و قول‌هایی داده شده اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

 

حجت الاسلام «وحید خرمشاد» رئیس هیات ووشو و عضو هیات اندیشه‌ورز خراسان‌ جنوبی هم بر تعیین تکلیف و حذف مزایده واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی تأکید کرد و اظهار داشت: با برگزاری این مزایده‌ها باید لقمه را دور سر خود بچرخانیم به این معنا که چرا باید اماکن به بخش خصوصی واگذار شود و از آنها تحویل بگیریم در حالی که متولی آن اداره ورزش و جوانان است.

 

وی با اشاره به اینکه با استناد به بندهای قانونی می‌توان این مشکل را در استان حل کرد، ادامه داد: اماکن ورزشی به دلیل سوءمدیریت تحویل بخش خصوصی می‌شود، در حالی که شاهد پایین بودن سرانه ورزشی خراسان جنوبی نسبت به استان‌های دیگر و متوسط کشوری هستیم لذا واگذاری اماکن تنها دردی بر دردهای ما اضافه می‌کند.

 

حجت الاسلام خرمشاد با گلایه از نبود ابتدایی ترین حمایت ها از هیئت های ورزشی که در همه جای کشور حل شده است، تصریح کرد: مهمترین نیاز هر هیئت ورزشی داشتن دفتر است که گریه آور است که هنوز برخی در این زمینه مشکل دارند.

 

رئیس هیات ووشو  خراسان‌ جنوبی از تبدیل خوابگاه ورزشی استان به اداره ورزش انتقاد کرد و خواستار تخلیه سریعتر آن شد و عنوان کرد: نبود مهمان سرای ورزشی در استان هم زجرآور است چون دو سوئیت در اختیار ورزش بوده که متاسفانه اکنون به منزل سازمانی تبدیل شده است.

 

وی با بیان اینکه مسایل ورزشی استان ما گریه‌آور است و منافع اشخاص بر منافع هیات‌های ورزشی ترجیح داده شده است، گفت: مسئولان ما در استان تنها چیزی که بلد هستند قدرت نه گفتن است که می‌توانند در جهان رتبه اول را در این خصوص کسب کنند!

 

«سامان اکبرپور» رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان خراسان جنوبی هم در این نشست اظهار کرد: رتبه این هیات ورزشی چند سال قبل در جایگاه ۲۹ کشور بود که امروز با کسب ۱۹ مدال به رتبه پنجم ارتقا یافته است و این موفقیت‌ها در شرایطی توسط ورزشکاران استان به دست آمده است که پیست موتورسواری و اتومبیلرانی استانی در مرکز استان وجود ندارد.

 

به گفته وی روزهای جمعه هر هفته با حضور بیش از هزار و ۵۰۰ نفر از شهروندان، ورزشکاران ما در پیست خاکی چندمنظوره اتومبیلرانی امیرآباد بیرجند حاضر می‌شوند اما تنها استانی هستیم که بیشترین درگیری را با دستگاه‌های اجرایی داریم چون مالکیت تنها پیست چندمنظوره اتومبیلرانی استان مشخص نیست و بارها از سوی دهیاری روستاهای امیرآباد و شمس‌آباد مکاتباتی مبنی بر درخواست تعطیلی آن داده شده است ضن اینکه  هر ۱۵ روز یکبار شورای تامین برای ما برگزار می‌شود!

 

اکبرپور به وعده های چهار استاندار قبلی خراسان جنوبی مبنی احداث پیست یادآور شد و افزود: با ختصاص زمینی در حاشیه مجموعه ورزشی غدیر، طرح اولیه تهیه شده اما احداث آن نیازمند چهار میلیارد تومان اعتبار است.

 

رئیس هیات تیراندازی با تفنگ خراسان جنوبی هم به فرسوده بودن سلاح ها اشاره کرد و گفت: در استان رتبه‌آوران ملی و بین‌المللی مانند نجمه خدمتی، سامان توکلی و ساناز حسین‌زاده را داریم در حالی که هیات‌های ورزشی ما در شهرستان‌ها سلاح فنی ندارند.

 

«نادر سلیمانی» در ادامه تأکید کرد: علاقه‌مندان تیراندازی در استان زیاد هستند اما با تفنگ‌های بادی چینی آموزش داده می‌شود که معتقدم وقت آنها تلف می‌شود.

 

به گفته وی هزینه یک سلاح بادی ۱۵۰ میلیون تومان و تپانچه ۶۰ میلیون تومان است که خرید آن از توان استان خارج است.

 

«جعفر حبیب‌زاده» رئیس هیات فوتبال شهرستان بیرجند نیز با اشاره به وجود ۲ هزار ورزشکار سازمان‌یافته در این شهرستان و حمایت کم رنگ بخش خصوصی از رشته فوتبال، بیان کرد: با توجه به پراکندگی و گستردگی استان و نبود حمایت از ورزش‌های توپی در استان، جایگاه مناسبی در سطح کشور نداریم.

 

وی نبود سالن اختصاصی را یکی از مشکلات برگزاری مسابقات فوتبال ذکر کرد و افزود: برای برگزاری دوره‌های آموزشی به دلیل نبود خوابگاه نمی‌توانیم مدرس به استان دعوت کنیم و مجبور هستیم مسابقات را در استان‌های همجوار برگزار کنیم.

 

«افسانه اسلامی» رئیس هیئت بیماران خاص خراسان جنوبی ه خواستار ابطال مزایده سالن های ورزشی استان شد و گفت: در ۲ ماه اخیر مکاتبه‌های زیادی با نهادهای نظارتی و حاکمیتی داشته‌ایم تا مزایده باطل شود اما اقدامی صورت نگرفته است.

 

 

 

 

 

کد خبر 1168278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha