برگزاری مراسم شب قدر در بقعه متبرکه امامزاده جعفر علیه السلام شهرستان گچساران

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی گفت: مراسم شب قدر ( نوزدهم ماه رمضان) با رعایت پروتکل های بهداشتی در بقعه متبرکه امامزاده جعفر علیه السلام شهرستان گچساران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت‌الاسلام «عباس نصیرالاسلامی» با اشاره به فضیلت شب‌های قدر، اظهار کرد: شب قدر از شب‌های مقدس و ارزشمند است و خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام «سوره قدر» نازل فرموده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد. این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته و عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است.

وی ادامه داد: در این شب، مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود، ملائکه در این شب بر زمین فرود می‌آیند، نزد امام زمان(عج) می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می‌دارند.

 

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی افزود: مراسم شب قدر (نوزدهم ماه رمضان) با رعایت پروتکل های بهداشتی در بقعه متبرکه امامزاده جعفر علیه السلام شهرستان گچساران برگزار شد.

بقعه امامزاده جعفر علیه السلام در مجاورت جاده گچساران به بابامیدان در دشتی وسیع در روستای امامزاده جعفر علیه السلام و ۲۰ کیلومتری شهرستان نفت‌خیز گچساران قرار گرفته، این مکان علاوه بر موقعیت ویژه استراتژیکی و اهمیت اقلیمی، از جمله زیارتگاه‌ های معتبر به شمار می‌رود.

 

این مکان مقدس به لحاظ موقعیت جغرافیایی آن در مسیر جاده گچساران به شیراز یکی از بهترین مکان هایی است که در طول شبانه روز زائران بسیاری دارد.

شجره نامه امامزاده به استناد اعتقادات محلی از اولاد و احفاد حضرت امام موسی کاظم علیه السلام است و امامزاده دارای کرامات زیادی است و مردم آن سامان به آن اعتقاد دارند و گاه شبانه روز برای ادای حاجت در این مکان بیتوته می کنند.

 

کد خبر 1168286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha