مشکلات اقتصادی علت عمده طلاق‌ها / افزایش طلاق توافقی نگران کننده است

جاذب با بیان‌اینکه مشکلات اقتصادی علت عمده طلاق‌ها است، گفت: افزایش طلاق توافقی نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «عباس جاذب» امروز(پنجشنبه، ۱ اردیبهشت) در جلسه شورای اداری این شهرستان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهارکرد: ماهانه به طور میانگین ۲۰ مورد طلاق توافقی در آستارا صورت می‌گیرد.

 

رئیس دادگستری بندر آستارا رواج طلاق توافقی در کنار طلاق عادی در این شهرستان را نگران کننده دانست و افزود: مشکلات اقتصادی علت عمده این طلاق‌ها است.

 

وی با اشاره به اینکه هر چه با زوجین صحبت و به آنان مشاوره می‌دهیم گوش نمی‌دهند و به طلاق اصرار دارند، تصریح‌کرد: تبعات این طلاق‌ها و مشکلات دامن‌گیر جامعه می‌شود.

 

جاذب گفت: هرگز این را تصور نکنید که تبعات طلاق توافقی تنها در دایره زوجین و خانواده‌های آنان باقی می‌ماند بلکه زوجین، اغلب به علت تامین مالی نشدن از ناحیه اولیا خود، آویزان سایر افراد و خانواده‌های دیگر شده و مشکلات ادامه پیدا می‌کند.

 

*خروجی جلسات اداری به نفع مردم باشد

رئیس دادگستری بندر آستارا با بیان‌اینکه به عنوان قاضی دادگاه روزانه حدود هفت داستان و پرونده مشکلات خانواده‌ها را خوانده و رویت می‌کنم، افزود: خروجی اینگونه جلسات و جلسات اداری باید به نفع خانواده‌ها و مردم بوده و از فروپاشی کانون‌های خانواده جلوگیری کند.

 

وی از مسئولان ذیربط خواست برای خارج شدن از این وضعیت و مشکلات برنامه داشته باشند و به این موضوعات اهمیت دهند چرا که طلاق‌ها آسیب‌هایی را برای جامعه به دنبال داشته و خواهد داشت.

 

جاذب به نقش مشکلات اقتصادی و بیکاری در افزایش و رواج طلاق‌های توافقی اشاره کرد و گفت: مسئولان ذیربط  گزارش دهند که چه میزان در اشتغال‌زایی برای جوانان و جلوگیری از فروپاشی خانواده‌ها نقش داشته‌اند.

کد خبر 1168291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha