مردم تا مردادماه برای زیرگذر مایوان صبر کنند

نبود زیرگذر برای دو راهی مایوان، در حالی از سطح ایمنی تردد در این محور پرترافیک کاسته که خطرآفرین هم بوده و مطالبه اهالی دهستان شاه جهان، تکمیل هر چه زودتر اجرای این طرح است.

خبرگزاری شبستان _ خراسان شمالی _ فاروج؛ دهستان شاه جهان با 11 روستا و آبادی، یکی از قابلیت های جغرافیای شهرستان فاروج است، این دهستان با ظرفیت های بالای اقتصادی، مذهبی، گردشگری و کشاورزی نگینی درخشان بر پهن دشت فاروج است که فراهم نبودن زیرساخت ها، بهره وری بیشتر از آن را برای اهالی تلاشگر، دور از دسترس کرده است.

    

پنج کیلومتر بعد از فاروج، در جاده مخالفتان تابلوی شهرک صنعتی، بنای امامزاده جعفر علیه السلام روستای سیاهدشت توجه شما را جلب می کند اما رسیدن ایمن به همه جاذبه های این دهستان، زیر گذری را می طلبد که به رغم مطالبه چندین ساله اهالی، هنوز تا تحقق آن چند ماهی راه است. زیرگذری که نبودش به اذعان مسئولان و مردم، جان شماری از مسافران و اهالی این دهستان را گرفته است.

 

اگر تعداد مسافران و گردشگران را به سه هزار و 102 خانوار با جمعیت 9 هزار و 902 نفری این دهستان اضافه کنیم، رقم قابل توجهی است که لزوم ساخت این زیر گذر را بیشتر می کند.

 

یکی از اهالی روستای سه گنبد گفت: کلنگ زنی این طرح برای هفته دولت سال 1400 پیش بینی شده بود که اختلاف کارفرما و پیمانکاراین روند را به تعویق انداخت.
 

«رحمت اکبری» افزود: مسیر این طرح با وجود دو روستای گردشگری خسرویه و استاد، بازارهای روستاهای سیاهدشت و سه گنبد و... و تردد 10هزار نفر  از این محور و با توجه به حادثه خیز بودن و تصادفاتی که منجر به فوت هم شده، ساخت این زیرگذر از مطالبات همیشگی مردم بوده است.

 


پرجمعیت ترین روستای شهرستان هم در این دهستان واقع است

 

یکی از اهالی روستای مایوان هم در این خصوص گفت: عریض نبودن جاده های این دهستان از یک سو، نبود زیرگذر از سوی دیگر از ایمنی جاده های این محور پرتردد کاسته است.

 

«عباس مهرافروز» با اشاره به اینکه مشکلات راه این دهستان به ویژه نبود زیر گذر سالانه زمینه ساز از دست دادن عزیزان اهالی روستاهای این دهستان شده است، بیان کرد: با توجه به ظرفیت های اقتصادی، گردشگری و... این دهستان، ضرورت توجه به زیرساخت های آن احساس می شود.  

 

وی افزود: با ساخت این زیرگذر،ضمن تأمین دسترسی ایمن به دهستان شاه جهان، تصادفات در این محور کاهش خواهد یافت.

 

وی گفت: از سال گذشته اقداماتی انجام گرفته اما هنوز طرح به سرانجام نرسیده است.

 


ایمن سازی زیرگذر مایوان  آغاز شده است


مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای فاروج گفت: اجرای طرح زیرگذر دو راهی مایوان در حوزه فعالیت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل کشور است و ایمن سازی آن آغاز شده است.

 

«هادی حسینی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج  با اشاره به اینکه قرارداد این طرح در بهمن سال 99 امضا شد، اظهارکرد: اجرای این طرح از اواخر سال گذشته آغاز شد.

 

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای فاروج افزود: در مرحله آسفالت، رمپ ها و راه دسترسی است و بازه زمانی تعریف شده برای تکمیل طرح چهار ماه آینده است و مرداد به راهداری و حمل و نقل جاده ای تحویل داده می شود.

 

 

کد خبر 1168307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha