دستگاه‌های اجرایی از تعریف پروژه‌های جدید فاقد مطالعه خودداری کنند

ازهاری گفت: دستگاه‌های اجرایی از تعریف پروژه‌های جدید فاقد مطالعه خودداری کنند و اگر هم بنا به ضرورت پروژه جدیدی شروع شود، باید مطالعات جامعی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، ارسلان ازهاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان پنجشنبه یکم اردیبهشت ماه در اولین نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی کردستان اظهار کرد: در قانون بودجه امسال ظرفیت‌های بسیاری در بخش تولید و اشتغال و مسکن جود دارد.

 

 

وی افزود: در تبصره ۱۸ بودجه امسال ۲ هزار و ۲۰۰ میلیون تومان برای توسعه همه جانبه استان‌ها اختصاص یافته است تا با استفاده از آن و دیگر منابع اقدامات توسعه‌ای استان انجام شود.

 

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که از منابع اصلی دولت که ظرفیت‌های خاصی دارد مالیات بر ارزش افزوده است که بتواند به استان برگردد و در اختیار شهرداری‌ها قرار گیرد.

 

 

ازهاری از تصمیمات امسال را خریداری امکانات و تجهیزات از تولیدات داخل استان به شرط کیفیت دانست و یادآور شد: با این طرح علاوه بر رونق واحدهای تولیدی استان مالیات بر ارزش افزوده به استان بر خواهد گشت.

 

 

وی تاکید کرد: مدیران اجرایی استان باید پیگیری لازم را داشته باشند که از اعتباراتی که بصورت متمرکز در قالب ردیف‌هایی در قانون بودجه پیش بینی شده بتوانند سهم خوبی برای استان بگیرند که از ملاک‌های ارزیابی آنها میزان جذب اعتبار از منابع ملی خواهد بود.

 

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی از تعریف پروژه‌های جدید فاقد مطالعه خودداری کنند و اگر هم بنا به ضرورت پروژه جدیدی شروع شود، باید مطالعات جامعی داشته باشد.

 

 

وی با بیان اینکه در قانون بودجه سال گذشته سهم کردستان از اعتبارات عمرانی یک‌هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بوده است، اضافه کرد: این اعتبار به غیر از اعتبارات عمرانی ملی و ملی استانی شده بود که در اختیار شورای برنامه‌ریزی استان قرار گرفت و ۸۷۷ هزار میلیارد تومان آن معادل ۴۴ درصد تخصیص یافت.

 

 

ازهاری برنامه محوری را از اهم نقاط قوت بودجه ۱۴۰۱ کشور برشمرد و اضافه کرد: افزایش کارایی منابع و مصارف از طریق پیوند بین درآمدها و هزینه‌های دستگاه‌های اجرایی، افزایش درآمدهای دولت از طریق درآمدهای پاک و پایدار( مالیات)، تداوم اجرای سیاست بر مالیات خودروها، خانه‌های لوکس و برقراری مالیات بر مناطق آزاد، حمایت از تولید و واحدهای آسیب دیده از کرونا با کاهش پنج واحد درصد از مالیات واحدهای تولیدی و صنفی، افزایش اختیار همراه با مسئولیت و پاسخگویی به وزرا و استانداران در قبال ماموریت‌های خود در حل مسائل اصلی کشور، افزایش اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان‌ها با رویکرد عدالت، تمرکززدایی و محرومیت‌زدایی از دیگر نقاط قوت بودجه امسال است.

 

 

پایان پیام/713

کد خبر 1168321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha