هنر خطاطی معکوس بر روی بلورجات در بیست و نهمین نمایشگاه قران کریم

​در بیست و نهمین نمایشگاه قران کریم خطاطی ایات قران کریم بر روی بلورجات مورد استفاده مانند لیوان و... ارایه می شود.

فریدون غفاریان هنرمند خطاط قرآن در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان در مورد هنر خطاطی بر روی شیشه و بلور گفت: قریب به 40  سال است که بر روی شیشه و بلورجات حکاکی و خطاطی قرآن انجام می دهم و به این هنر افتخار می کنم .

 

وی با بیان اینکه  این هنر را از کسی نیاموختم و خود آموخته ایات قرآنی را خطاطی می کنم افزود: ابتدا کار خود را با حکاکی اسامی اغاز کردم و مردم در مراحل بعدی ایات قرانی را درخواست کردند و همین امر انگیزه ادامه و پشتکارم براتی خطاطی ایات قران بر روی بلورجات شد.

وی با بیان اینکه تحریر ایات قرانی بر روی برخی از اجسام موجب دست خوردن به ایات بدون وضو می شد اما تحریر ایات قران در داخل لیوان و یا پارچ و بلورجاتی مانند شیشه های شمعدانی موجب می شد تا این ایات محفوظ باشد و دست بدون وضو به این ایات نخورد.

 

وی تصریح کرد : تمام تلاش خود را بکار بردم تا ایات قران را به صورت معکوس در داخل بلورجات بنویسم تا از بیرون ایات قرانی به درستی خوانده شود تا اگر بدون وضو لمس شد مشکلی نداشته باشد و نکته مهمتر اینکه این ایات با اب در ارتباط مستقیم هستند و تاثیر مستقیم بر روح و روان و بدن افراد می گذارد.

 

وی با بیان اینکه مردم به ایات قرانی و ادعیه های اهل بیت (ع) اعتقاد کامل دارند تصریح کرد: ایات قران شفاء، برکت ،ارامش، نور و شفاعت است و در تمام دوران ایات قران اثار حیاتی خود را برجای می گذارد.

 

 

 

کد خبر 1168342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha