اسلام ستیزی و ایران هراسی ناشی از استیصال غرب است/ قدس هویت همه مسلمانان جهان

حجت الاسلام میهن پرست با بیان اینکه اسلام ستیزی و ایران هراسی ناشی از استیصال غرب در برابر موج اسلام خواهی در جهان است، گفت: مسجد الاقصی هویت فلسطین، مردم فلسطین و همه مسلمانان جهان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام جمعه شهر چوار، ظهر امروز(۲ اردیبهشت) در خطبه های نماز جمعه در مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) این شهر با اشاره به خطبه هشتاد و سوم کتاب شریف نهج البلاغه، اظهار کرد: حضرت امام علی(ع) در این خطبه می فرماید که  ای بندگان خدا! کجا هستند کسانی که عمر طولانی به آنها داده شد و در ناز و نعمت به سر می بردند (اما قدر آن را ندانستند) و آنها که تعلیم داده شدند و فهمیدند (ولی هرگز به آن عمل نکردند) و کسانی که به آنان مهلت داده شد( تا به اصلاح اعمال خویش بپردازند) ولی به بیهوده کاری پرداختند و آنها که سلامت نصیبشان شد، ولی این نعمت بزرگ را فراموش کردند و( هیچ گاه شکر آن را به جا نیاوردند) (آری) به آنها برای مدت طولانی مهلت داده شد و نعمتهای زیبا در اختیارشان قرار گرفت. آنان را از کیفر گناهانشان بر حذر داشتند( تا از آن بپرهیزند) و پاداش های بزرگ (در برابر اطاعت فرمان خدا) به آنها وعده داده شد (ولی آن را نیز به فراموشی سپردند) بترسید از گناهانی که انسان را به هلاکت می افکند! و از عیوبی که موجب خشم پروردگار است!

 

حجت الاسلام«شهاب الدین میهن پرست» در ادامه با بیان اینکه رمضان امسال همانند سال‌های دیگر البته در ابعادی وسیع‌تر و فراگیرتر تبدیل به کابوسی برای صهیونیست‌ها شده‌است، گفت: علاوه‌بر چند عملیات استشهادی در سرزمین‌های اشغالی و به هلاکت رسیدن پانزده‌نفره، این روزها مسجدالاقصی تبدیل به میدان جدید مقاومت علیه اشغالگری شده‌است.

 

وی افزود: صهیونیستها از روز جمعه ۲۶ فروردین‌ماه هم‌زمان با شروع عید پسح به‌دنبال ورود به مسجد الاقصی و انجام اعمال مخصوص این روز که از جمله قربانی کردن بودند، اما جوانان فلسطینی با مقاومت خود در روز جمعه و شنبه باعث عقب‌نشینی صهیونیست‌ها شدند، در ادامه تلاش‌های زیادی از سوی صهیونیست‌ها صورت گرفت که با زخمی شدن صدها فلسطینی و دستگیری بیش‌از هزار نفر همراه بود.

 

امام جمعه چوار یادآور شد: گروه‌های مقاومت نیز هم‌زمان به رژیم صهیونیستی هشدار دادند که از خطوط قرمز مردم فلسطین عبور نکند، اما قطع امید از کشورهای عربی، قطع امید از عناصر سازش‌کار داخلی و امید به جریان مقاومت باور عمیق آسیب پذیری صهیونیست‌ها و  مسجد الاقصی به عنوان هویت فلسطین و مردم فلسطین از دلایلی باعث شده که سطح درگیری‌ها در فلسطین افزایش بی‌سابقه‌ای داشته باشد.

 

حجت الاسلام میهن پرست گفت: در روزهای گذشته برخی از شهرهای کشور سوئد شاهد تظاهرات خشمگینانه مسلمانان این کشور بر علیه اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم بود، ناآرامی‌هایی که هنوز هم ادامه دارد، این تظاهرات در پاسخ به اقدام اهانت‌آمیز یک تندروی راست‌گرا در شهر مالمو در جنوب سوئد اتفاق افتاد، جنبش راست‌گرای ضد مهاجرت « استروم کوش» به رهبری «راسموس پالودن» وکیل افراطی دانمارکی است که تابعیت سوئدی دارد و در سال ۲۰۱۷حزب« استروم کوش» را تاسیس کرد.

 

وی بیان کرد: پایگاه اینترنتی این حزب در بر موضوع مبارزه با مهاجرت و اسلام‌ستیزی تمرکز و تاکید دارد، این اولین‌بار نیست که آنان به قرآن و قرآن‌سوزی در سوئد و کشورهای غربی اتفاق می‌افتد و بهانه دولت‌های اروپایی و از جمله دولت سوئد آزادی بیان است، جالب این‌که پلیس سوئد با فراخوان تجمع« راسموس پالدون» برای پنجشنبه و جمعه مخالفت کرده  ودلیل مخالفت را نگرانی برای عدم تامین جانی وی بیان کرده‌است.

 

امام جمعه چوار گفت: این‌گونه اقدامات کور و بی‌منطق نشان از ضعف و استیصال غرب در مقابله با موج اسلام‌گرایی در جهان و ناشی از فقدان منطق محکم ایشان در پاسخ‌گویی به منطق فاخر و قوی اسلام بوده و حکایت از تداوم حاکمیت استانداردهای تبعیض‌آمیز و دوگانه در غرب دارد، مردم مسلمان ایران، حوزه‌های علمیه و مراجع اعظام و حکومت جمهوری اسلامی و کارگزاران نظام در همه سطوح همچنین نخبگان ایرانی از هر دین و مذهب این‌گونه اقدامات خبیثانه را به‌شدت محکوم کرده و اهانت به قرآن کریم را که کتاب مقدس دو میلیارد مسلمان است، اهانت به ساحت همه انبیاء الهی و کتب آسمانی و توهین به همه ادیان می‌دانند.

 

حجت الاسلام میهن پرست افزود: ایران هراسی یکی از راهبردهای تبلیغاتی و جنگ روانی در سیاست خارجی آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی بر ضد جمهوری اسلامی ایران است، این راهبرد در طی سی سال گذشته همواره توسط دولت آمریکا به‌صورت پیوسته در سیاست خارجی و دیپلماسی عمومی این کشور پیگیری شده‌است.

 

وی بیان کرد: در نسبت روابط ایران با کشور افغانستان نیز برخی فتنه سازی ها و تلاش های دشمنان افغانستان و ایران برای به راه انداختن فضای «ایران هراسی در افغانستان و افغانستان هراسی در ایران» و تخریب روابط تاریخی، تمدنی و استراتژیک در کشور، با استفاده ابزاری از وضعیت مهاجرین و حواشی آنان پیگیری می شود، با توجه به شواهد موجود توطئه ای با هدف تفرقه بین دو ملت ایران و افغانستان طراحی شده است.

 

امام جمعه چوار تصریح کرد: هجمه برضد نهادهای جمهوری اسلامی ایران در افغانستان و وانمود کردن بدرفتاری با مهاجران افغان در ایران به گونه ای نرم، طالبان را نیز نشانه رفته است و مغرضان در تلاش هستند تا روابط این گروه با تهران را به سمت تنش سوق دهند از این رو بایستی با هوشیاری بیشتر این گونه حرکات و رفتارها از سوی مردم افغانستان و گروه طالبان رصد و خنثی شود.

 

حجت الاسلام میهن پرست گفت: در هر حال، در چهار دهه اخیر تلاش های زیادی برای ایجاد بد بینی و نفاق در ایران در خصوص مهاجران افغان صورت گرفته که به دلیل برخورد هوشیارانه دو طرف، این تلاش های تفرقه افکنانه نتیجه بخش نبوده است، بدون تردید ادامه نکته سنجی و شناخت از عوامل خشونت گرا و اهداف آنها، بیش از پیش این افراد و گروه ها را منزوی و در رسیدن به اهداف شومشان ناکام می کند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت سالروز شهادت امیرالمؤمنین(ع) در 21 رمضان، اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) در بیاناتی نورانی، برکات بسیار مهمی را برای گوهر محبت حضرت مولی الموحدین علي(ع) فرموده اند،  آنحضرت می فرمایند که کسی که علی را دوست داشت، هدایت شد و کسی که او را دشمن داشت، گمراہ
شد».

 

امام جمعه ایلام در ادامه افزود: پیامبر گرامی اسلام در فرازی دیگر می فرمایند که «على جان! هر کس تو را دوست بدارد، آرامش و ایمان او را فرا می گیرد و هر کس با تو دشمنی ورزد، خداوند او را به مرگ جاهلی می میراند و مؤاخذه خواهد شد، هر چند به آیین اسلام عمل کرده باشد».

 

حجت الاسلام میهن پرست یادآور شد: حضرت پیامبر اکرم(ص) می فرمایند که «هر کس على را دوست بدارد، خداوند، نماز، روزہ، شب زنده داری او را می پذیرد و دعایش را مستجاب می گرداند»، «ای علی! چنانچه فردی آن گونه نماز بگزارد و روزه بدارد که به سان مشك کهنه چروکیده و نحیف گردد، با این حال، نماز و روزه اش سودی نمی بخشد، مگر به واسطه دوست داشتن تو».

 

 

کد خبر 1168360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha