لزوم انعکاس رسانه ای مراسم مذهبی در اماکن پر ظرفیت شیراز

سهرابی گفت: از ظرفیت های مذهبی سومین حرم اهل بیت (ع) در شیراز برای برگزاری مراسم مذهبی باید استفاده کرد و این مراسم مذهبی باید انعکاس خوبی در رسانه داشته باشد.

«سید تقی سهرابی»، در حاشیه اقامه نماز جماعت در حافظیه شیراز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: شهر شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی است و از شهرهای مقدس به شمار می رود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس افزود: نمادهای ارزشمند و قابل توجهی در شیراز به عنوان شهر مذهبی با پیشینه قوی قرآنی وجود دارد که «خدایخانه» مسجد جامع، حافظیه و دروازه قرآن از نمونه های آن است.

وی اضافه کرد: از این ظرفیت شیراز باید به نحو مطلوبی استفاده شود و در عصر ارتباطات و هنرنمایی رسانه ها، فعالیت های مذهبی باید برای مخاطب امروز و نسل جوان جذاب باشد و بار معنایی بالایی داشته باشد و مراسم شب احیا، ترتیل خوانی و نماز جماعت با حضور 313 حافظ قرآن امسال در حافظیه با همین منظور برگزار شده و مورد پوشش خبری قرار گرفته است.

سهرابی تصریح کرد: این مهم باید از زبان رسانه به خوبی منعکس شود و صدا و سیمای مرکز فارس تمام مراسم مذهبی ویژه ماه مبارک رمضان و شب های قدر را پوشش مطلوبی داده است.

وی تاکید کرد: صدا و سیمای مرکز فارس در حافظیه با هماهنگی شهرداری شیراز، موسسه «بیت الاحزان حضرت زهرا (س)»، میراث فرهنگی فارس و ... برای پوشش رسانه ای این مراسم نماز در حافظیه به انجام رسانده است و برای شبکه های ملی و بین المللی نیز ارسال می شود.

سهرابی اعلام کرد: هر سال با حضور «بیت الاحزان حضرت زهرا (س)»، شاهد کار مشترک این موسسه با صدا و سیما و میراث فرهنگی فارس خواهیم بود.

کد خبر 1168381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha