بازار آرام طلا و سکه در هفته پایانی فروردین ماه

بررسی بازار طلا و سکه در هفته پایانی فروردین حاکی از آن است که بازار طلا، روزهای آرامی را سپری کرد و قیمت‌ها در این بازار هم به نسبت هفته‌های قبل کاهش داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، با بررسی قیمت طلا و سکه در خلال هفته گذشته منتهی به اول اردیبهشت ماه شاهدیم که بازار طلا، روزهای آرامی را سپری کرد و قیمت‌ها در این بازار هم به نسبت هفته‌های قبل کاهش داشت. قیمت سکه طرح قدیم با ۱۰۰ هزار تومان کاهش به ۱۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، سکه طرح جدید با ۸۰ هزار تومان کاهش به ۱۳ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان، نیم سکه، ربع سکه و سکه‌های یک گرمی هرکدام به ترتیب ۱۰۰، ۵۰ و ۳۰ هزار تومان کاهش هفتگی قیمت داشتند. قیمت هر مثقال طلای آب شده نیز ۴۰ هزار تومان کاهش یافت همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار در طول هفته گذشته هفت هزار تومان کاهش قیمت داشته است.  

 

بر این اساس (شنبه ۲۷ فروردین) هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۳,۰۶۹,۰۰۰ ریال،‌ انس جهانی طلا به ۱,۹۷۳.۵۵ دلار،‌ قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۳۰,۹۲۰,۰۰۰ ریال،‌ هر عدد سکه بهار آزادی به ۱۲۸,۸۸۰,۰۰۰ ریال،‌ هر عدد نیم‌سکه به قیمت ۷۳,۶۵۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۴۲,۸۵۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۲۵,۸۰۰,۰۰۰ ریال رسید.

 

در ادامه (یکشنبه ۲۸ فروردین) هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۳,۱۵۹,۰۰۰ ریال، انس جهانی طلا به ۱,۹۷۳.۵۵ دلار، قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۳۳,۰۸۰,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی به ۱۲۸,۹۱۰,۰۰۰ ریال،‌ هر عدد نیم‌سکه به قیمت ۷۳,۴۵۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۴۳,۰۲۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۲۵,۷۸۰,۰۰۰ ریال رسید.

 

این در حالی است که (دوشنبه ۲۹ فروردین) هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۳,۱۶۶,۰۰۰ ریال، انس جهانی طلا به ۱,۹۷۳.۵۵ دلار، قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۳۳,۷۳۰,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی به ۱۲۹,۳۸۰,۰۰۰ ریال، هر عدد نیم‌سکه به قیمت ۷۲,۹۵۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۴۲,۷۲۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۲۵,۸۲۰,۰۰۰ ریال رسید.

 

این گزارش می افزاید: (سه شنبه ۳۰ فروردین) هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۳,۱۶۳,۰۰۰ ریال، انس جهانی طلا به ۱,۹۷۹.۷۲ دلار،‌ قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۳۱,۹۴۰,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی به ۱۲۹,۴۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد نیم‌سکه به قیمت ۷۳,۰۸۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۴۳,۰۲۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۲۶,۰۲۰,۰۰۰ ریال رسید.

 

در ادامه (چهارشنبه ۳۱ فروزدین) هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۲,۹۹۳,۰۰۰ ریال، انس جهانی طلا به ۱,۹۵۳.۷۸ دلار، قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۳۰,۴۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی به ۱۲۷,۹۷۰,۰۰۰ ریال، هر عدد نیم‌سکه به قیمت ۷۲,۴۵۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۴۲,۵۲۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۲۵,۸۲۰,۰۰۰ ریال رسید.

 

بنابراین گزارش در روز پایانی هفته (پنجشنبه اول اردیبهشت) هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۳,۰۷۶,۰۰۰ ریال، انس جهانی طلا به ۱,۹۵۱.۲۹ دلار، قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۳۱,۱۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی به ۱۲۸,۴۶۰,۰۰۰ ریال، هر عدد نیم‌سکه به قیمت ۷۱,۹۵۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۴۲,۴۴۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۲۵,۷۸۰,۰۰۰ ریال رسید.

 

بنابه گفته محمد کشتی آرای، نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران به ایرنا؛ قیمت انواع سکه و طلا با توجه به روند نزولی بهای انس جهانی در طول هفته گذشته سیر نزولی داشت. حباب سکه در ابتدای هفته ۴۰۰ هزار تومان بود و روز گذشته در آخرین معاملات ۳۹۰ هزار تومان شد و نسبت به ابتدای هفته ۱۰ هزار تومان کاهش داشته است.  

 

این گزارش می افزاید: قیمت طلا و سکه در هفته گذشته سیر نزولی داشت و با توجه به نزدیک شدن به شب‌های قدر و کاهش داد و ستدها و تردد بازار سطح معاملات هم کم شده بود که البته در هفته نخست اردیبهشت با نزدیک شدن به عید فطر بازار از رونق بهتری برخوردار می شود.

 

 

کد خبر 1168404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha