علی(ع) رفاه اقتصادی را برای همه فراهم کرد

حجت الاسلام شعبانی موثقی با بیان اینکه برخورد با حقوق بگیران نجومی مطالبه عمومی است، گفت: بر اساس فرمایشات امیر المؤمنین(ع) در نهج البلاغه باید اقتصاد جامعه اسلامی طوری باشد که منافع اقتصادی فرد کافر و رفاه اقلیت‌های دینی هم فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی، ظهر امروز در خطبه‌های آئین سیاسی، عبادی نماز جمعه همدان اظهار کرد: رفتار و شخصیت افراد معیار اسلام نیست و رفتار و عملکرد مسئولان جامعه اسلامی هم را نمی‌توان به پای جامعه گذاشت.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره برخی شاخصه‌های حکومت اسلامی از منظر امیرالمؤمنین(ع) و آرمان‌های حکومتی ایشان گفت: دوری از قدرت طلبی و منافع مادی، مبارزه با رانت و استفاده از بیت المال به نفع خود، گسترش شعائر دینی در جامعه و اصلاح جامعه و مبارزه با مفاسد در اولویت کارهای ایشان بود.

حجت الاسلام شعبانی موثقی بیان کرد: شهید بهشتی هم معتقد بود که «ما تشنگان خدمتیم نه شیفتگان قدرت» و مسئولان نظام جمهوری اسلامی باید اینطور باشند.

وی تصریح کرد: بر اساس فرمایشات مولای متقیان در نهج البلاغه باید اقتصاد جامعه اسلامی طوری باشد که منافع اقتصادی فرد کافر هم تأمین شود و رفاه اقلیت‌های دینی هم فراهم شود.

امام جمعه همدان با اشاره به اصلاحات اقتصادی امیرالمؤمنین(ع) باشد، تصریح کرد: بازگرداندن اموال غارت شده بیت المال، مبارزه با رانت و زمین خواری و تقسیم عادلانه بیت المال اولین کار حضرت بود و دولتی که با شعار مبارزه با فساد سر کار آمده هم باید همین طور باشد و با پرداختن به حاشیه کاری از پیش نمی‌رود.

شعبانی موثقی خاطرنشان کرد: اصلاح اقتصادی بدون این کارها امکان پذیر است و باید با غارتگران بیت المال مقابله کرد در حالی‌که امروز برخی دریافتی‌های نجومی دارند و دولت باید نظام پرداخت‌ها را عادلانه تنظیم کند.

وی با بیان اینکه تقسیم عادلانه بیت المال مطالبه عمومی است، اعلام کرد: مبارزه امیر المؤمنین(ع) با زیاده‌خواهی سبب شد تا صاحبان منافع، غائله جمل را راه بیاندازند و در برابر آن حضرت بایستند.

امام جمعه همدان، اصلاح نظام مدیریتی را کار دیگر آن حضرت دانست و گفت: امروز هم باید رویه دولت جمهوری اسلامی همین باشد و تنها به تغییر وزیران اکتفا نکند و باید مجموعه دولت از بالا تا پایین اصلاح شود تا تلاش‌ها به ثمر بنشیند.

شعبانی موثقی، استقاده از افراد توانمند برای اداره کارها را از تأکیدات امیر المؤمنین(ع) بیان کرد و افزود: مسئول خوب باید بتواند بازار را کنترل کرده و بر مجموعه خود نظارت صحیح داشته باشد و اگر افرادی که مسئولیتی یا وزارتی را بی آنکه لایق آن باشند؛ بپذیرند با فرمایشات مولای متقیان منافات دارد.

وی گفت: ایشان همواره در مورد کارها به مردم گزارش داده و حق برخورداری مردم حتی افراد کم توان از نظر مالی از نان گندم، مسکن و آب شرب را برای همه به یکسان برقرار کردند.

شعبانی موثقی اظهار کرد: حکومت اسلامی نسبت به اصلاح اقتصادی جامعه وظیفه دارد و تأکید مقام معظم رهبری در ده سال گذشته بر توجه به مسائل اقتصادی هم به همین دلیل بوده است.

ضمن مجکومیت آتش زدن قرآن در یکی از کشورهای اروپایی و کشتار مسلمانان در کشورهای مختلف بیان کرد: حضور پر رنگ مردم در مراسم شب‌های قدر نشانه دین داری در جامعه است.

پایان پیام/

کد خبر 1168492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha