اهانت به قرآن کریم نشانه ضعف غرب در برابر اسلام است / سپاه بزرگترین نیروی حافظ انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام صفری گفت: اهانت به قرآن کریم و قرآن سوزی سوئد نشانه ضعف منطق غرب در برابر اسلام است و اسلام گرایی روز به روز بیشتر می شود و آنها به وحشت افتاده اند و همه مسلمانان هم این اهانت را محکوم کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل و به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه لاهرود، حجت الاسلام  «حسن صفری» امروز (2 اردیبهشت ماه ) در خطبه های نماز جمعه در آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) گفت: دشمنان و صهیونیسم می خواهند ما را به مسائل حاشیه ای سرگرم کنند و اختلاف و درگیری داخلی بین مسلمانان ایجاد کنند تا از مسائل اصلی غافل باشیم، از جمله مسئله روز قدس که به حاشیه برود.

 

امام جمعه لاهرود افزود: مسائل و اتقافاتی که می افتد قابل بحث و پیگیری است اما آنها به خودمان ربط دارد و به دیگران و بیگانگان ربطی ندارد. ما خودمان در داخل بررسی و پیگیری می کنیم و به حسابشان خواهیم رسید اما فعلا نباید از مسائل اصلی و دشمن مشترک غافل باشیم، مسئله فائزه هاشمی و قالیباف قابل تحلیل و بررسی است.

 

وی با اشاره به جنگ سوریه و داعش و تاکید بر اینکه آینده ایران روشن، خوبتر، خوشبین و امیدوار کننده است، ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند بحث های باقی مانده از مشکلات از جمله اقتصاد را شما نسل حاضر باید حل کنید و یقینا از اینها هم عبور خواهیم کرد.

 

حجت الاسلام صفری خواستار ورود قاطع دولت و مجلس و دستگاه قضا به مسئله مافیای خودرو، بانکداری و بیمه شد و تصریح کرد: دولت و مجلس و دستگاه قضا باید این سه مسئله راهم حل کنند و الا دولت و مجلس و دستگاه قضا مردمی و انقلابی نخواهند بود.

 

امام جمعه لاهرود اظهار کرد: درخواست مردم این است اگر بخواهند می توانند مثل آزاد سازی سواحل، این سه مسئله را هم حل کنند، الان باید فکری برای اقتصاد، معیشت و گرانی بکنند و افزایش و رشد قیمت ها باید کنترل شود و به حول و قوه الهی خواهند توانست.

 

وی با اشاره به اهانت اخیر غربی ها به قرآن کریم، بیان داشت: اهانت به قرآن کریم و قرآن سوزی سوئد نشانه ضعف منطق غرب در برابر اسلام است و اسلام گرایی روز به روز بیشتر می شود و آنها به وحشت افتاده اند و همه مسلمانان هم این اهانت را محکوم کرده اند.

 

خطیب نماز جمعه لاهرود خاطر نشان کرد: در ماه رحمت الهی امت اسلامی مورد تهاجم همه جانبه دشمنان اسلام قرار گرفته اند، از یک سو حمله وحشیانه به قبله اول مسلمانان و مظلومان فلسطینی و از سوی دیگر انفجار در مدارس غرب کابل و بزرگترین مسجد شیعیان مزار شریف که به شهادت و جراحت دهها نفر منجر گردیده و بیش از 50 شهید و زخمی داشته است، بخشی از زنجیره توطئه های صهیونیستی است که اتحاد و وحدت مسلمین را هدف گرفته اند.

 

حجت الاسلام صفری یادآور شد: نهاد نماز جمعه ضمن محکومیت تحرکات اخیر عوامل تکفیری در افغانستان و اظهار همدردی با برادران و خواهران مظلوم مان، از مسئولان کنونی افغانستان می خواهیم با مسئولیت پذیری بیشتر به این اختلافات تفرقه افکنانه پاسخ قاطع بدهند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شب های پر فضیلت قدر و تسلیت ایام شهادت مظلومانه مولای متقیان، اظهار داشت: «جرج جرداق» دانشمند مسیحی لبنانی در کتاب «امام علی صدای عدالت انسانی» تعبیر جالبی از عدالت آن حضرت دارد: «قُتِلَ عَلِیٌّ فِی مِحْرَابِ عِبَادَتِهِ لِشِدَّةَ عَدْلِهِ، علی(ع) در محراب عبادت خویش قربانی عدالتش گردید.» نقل است آن حضرت وقتی که حکومت را پذیرفت، فرمود « اِذا أَنَا خَرَجْتُ مِنْ عِنْدِكُمْ بِغَيْرِ رَحْلى وَراحِلَتى وَغُلامى فَاَنَا خائِنٌ، کل زندگی من این است: زیر اندازم و مرکب سواریم و خدمتکارم  چنانچه بعد از حکومت اگر چیزی به ثروت من اضافه شد پس خیانتکار بوده ام» پس بدانید تمام کسانی که ادعا می کنند مذهبی هستند، خدای متعال شما را در مورد گرسنگی همه گرسنگان عالم مسئول می داند و از شما در قیامت پرسش خواهد شد.

 

امام جمعه لاهرود با تاکید بر اینکه در ماه مبارک رمضان و شب های قدر بیشتر به فکر مستمندان و فقرا باشیم، اضافه کرد: حضرت امام علی (ع) فرمود؛ در قیامت جایی است که از تمام مرفهین بی درد عالم خواهند پرسید چرا شب سیر خوابیدی در حالی که فامیلت، دوستت، همسایه ات، همشهری ات و کسانی بودند که از گرسنگی شب را نخوابیدند، مخلص کلام اینکه خاتمه دهنده به این وضعیت و انواع بلاها و گرفتاری ها و مریضی ها و نا آرامی ها فقط حضرت حجت خواهد بود، طلب کنیم کلید اصلاح همه اینها حضرت حجت خواهد بود.

 

وی دوست داشتن امام علی (ع) را اجازه عبور از صراط دانست و اظهار کرد: دوست داشتن علی (ع)، گناهان را از بین می برد، بهشت مشتاق دوستداران علی است. در روایت آمده است؛ دوستدار علی (ع) از افسوس در لحظه مرگ، وحشت در قبر و ترس قیامت در امان است.

 

حجت الاسلام صفری تاکید کرد: اگر سخنان، وصیت نامه، نهج البلاغه، فضائل و فکر و مرام امام علی (ع) را برای دنیا بیان کنیم عاشق می شوند. دنیا تشنه این فرهنگ ناب و اصیل و آرام بخش علی (ع) و اهل بیت است، برای دنیا معرفی کنیم.

 

خطیب نماز جمعه لاهرود تصریح کرد: اگر فقط وصیت امام علی (ع) را در دانشگاه های خارج می خواندند همه آنها گریه می کردند چون تشنه معارف اهل بیت هستند اما نمی توانیم معرفی کنیم.

 

حجت الاسلام صفری با اشاره به تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره ) در سال 1358، عنوان کرد: سپاه شجره طیبه است که به فرمان امام راحل تشکیل شد و بزرگترین نیروی حافظ انقلاب اسلامی است و در طول این سال ها بزرگترین و مهم ترین و بیشترین نقش را در حراست و صیانت از انقلاب داشته است.

 

وی با بیان اینکه بسیج یکی از اجزای آن شجره طیبه است، افزود: سپاه معظم طبق اصل 150 قانون اساسی از آرمان ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی در کشور و حتی فرا منطقه ای و فراتر از مرزهای جفرافیایی، پاسداری و حراست و صیانت می کند و بدین جهت دشمنان داخلی و خارجی سعی در سپاه ستیزی و سپاه هراسی می کنند.

 

خطیب نماز جمعه لاهرود با اشاره به اینکه هرجا که برای حضور سپاه لازم بود، حضور چشمگیری داشته اند، تصریح کرد: سپاه و نیروهای بسیج، سپاه قدس، نیروی زمینی، نیروی هوا فضا، سازمان اطلاعات و جنگ های نوین اش نماد اقتدار و قدرت و پایداری مردم ایران و نظام اسلامی است.

 

وی با بیان اینکه قرارگاه سازندگی سپاه نماد عمران و آبادانی ایران است، افزود: بسیج مردمی سپاه ، سپاه در دوران دفاع مقدس، مسائل فرهنگی، سلامت مردمی و غربالگری 71 میلیونی در کرونا، بسته های معیشتی و مواسات و کمک مومنانه، در سیل، زلزله و شیوع بیماری، بسیج مستضعفان ، بسیج اقشار و اصناف، در مساجد و محلات، تشکیل قرارگاه محله اسلامی، روستاها و ... که نماد اعتماد و آرامش اجتماعی مردم است.

 

حجت الاسلام صفری با تاکید بر اینکه جوهر و اصل و اساس و شاکله و ویژگی اصلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ولایتمداری است، یادآور شد: امام راحل (ره ) می فرمایند ؛ اگر سپاه نبود کشور نبود، من از سپاه راضی هستم و به هیچ وجه نظرم برنمی گردد و مقام معظم رهبری هم فرموده اند؛ صد درصد از سپاه راضی ام، اما قانع نیستم صد برابر این می توانید پیش بروید.

 

امام جمعه لاهرود در خاتمه سخنان خود خواستار رسیدگی مسئولان به مسائل و مشکلات مردم منطقه و دسته بندی و اولویت در رسیدگی به مشکلات شد و اذعان داشت: استاندار، فرماندار، نماینده مردم در مجلس، بخشدار، شهرداران و دهیاران به تک تک مسائل و مشکلات مردم رسیدگی کنند و مردم هم مطالبه داشته باشند.

کد خبر 1168510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha