وجود سپاه،  مایه عزت و شرافت ملت ایران است

آیت الله حسینی وجود سپاه را مایه عزت و شرافت ملت ایران دانست و گفت: ملت ایران هرگز به این دردانه خود پشت نمی‌ کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (۲ اردیبهشت ماه) در خطبه نخست نماز جمعه شهر یاسوج با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: انسان باید در زندگی و امور مالی میانه رو باشد، یعنی انسان چون هزینه و مال دارد نباید هر طور بخواهد هزینه کند، بلکه باید در انفاق و امورات خیر همچنین هزینه داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با بیان اینکه انسان باید در قضاوت های خود حق و عدالت را مدنظر داشته باشد، گفت: در قضاوت های انسان حتی اگر فرد مقابل دوست یا دشمن او بود، نباید عدالت را فراموش کند.

 

وی افزایش گناهان را باعث کم شدن حیا در انسان دانست و اینکه با کم شدن حیا تقوای انسان از بین می رود، افزود: اگر کسی اهل نماز و روزه نیست قلب او مرده است که تلاوت قرآن قلب های مرده را زنده می کند و کسی که قلبش بمیرد، وارد آتش دوزخ شد.

 

آیت الله حسینی با بیان اینکه تحمل سختی در راه خدا باعث شیرینی و دریافت بهشت خواهد بود، گفت: بهشت با رنج ها و سختی ها در راه خدا محقق می شود.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: روزی فراعنه، نمرودها و کسانی که اهل بیت علیهم السلام را کنار زدند به صورت صبح و شام آتش بر آنها عرضه می شود، زیرا آنها حق را پایمال کردند و نادیده گرفتند.

 

وی با بیان اینکه مقاومت در برابر دشمنان مثل آمریکا و رژیم صهیونیستی و مقاومت در برابر سختی ها مردم ایران را به بهشت می رساند، گفت: اگر روزی در جنگ سختی کشیده شد، اگر در برابر تحریم ها مقاومت می کنیم و در برابر توطئه های آنها ایستادگی می کنیم، نتیجه آن بهشت خواهد بود.

 

آیت الله حسینی در خطبه دوم نماز جمعه شهر یاسوج گفت: در  شب های قدر انسان باید قدرشناس وجود خود، قرآن، انبیاء الهی، علما و فقها باشد و در این شب ها طلب از خدا و استغفار از خدا نباید فراموش شود.

 

امام جمعه یاسوج شب های قدر را فرصت جدیدی برای خودسازی انسان دانست و خاطرنشان کرد: انسان های زیادی در سال های گذشته به دلیل کرونا، بیماری و حوادث مختلف از دنیا رفتند و نتوانستند شب های قدر را درک کنند، بنابراین باید قدر این شب ها دانسته شود.

 

وی ضمن بیان اینکه برای انسان زشت است که به جای پرستش خدا، سنگ و بت را بپرستد، گفت: انسان باید رشد و پیشرفت معنوی و مقامات عالیه داشته باشد، اما بت پرستی و از یاد بردن نام و یاد خدا و پیروی از شیطان باعث دوری از مقامات عالیه می شود.

 

آیت الله حسینی با بیان اینکه کسی که احکام اسلام و دستورات آن را رعایت نمی کند تفاوتی با حیوانات ندارد، ادامه داد: با آمدن وحی انسان خدا را می پرستد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به فرا رسیدن سالروز تشکیل سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: سپاه در میدان های انقلاب از عزت و شرف ایران اسلامی دفاع کرد و سپر بلای این ملت و خار چشمان دشمنان این سرزمین است.

 

وی اظهار کرد: یکی از ملاک های حقانیت سپاه پاسداران دشمنی آمریکا و دشمنان و استکبار با سپاه پاسداران است، اما سپاه پاسداران با اقتدار و عزت راه و وظیفه خود را ادامه خواهند داد.

 

آیت الله حسینی با بیان اینکه برجامی را قبول خواهیم کرد که نیروهای مسلح و سپاه ما را مورد تأیید قرار دهد، گفت: سپاه پاسداران حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است. 

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به شکست عملیات نظامی آمریکا در صحرای طبس پرداخت و گفت: شکست آمریکا در این عملیات نظامی باعث شکست کارتر در موضوع ریاست جمهوری آمریکا شد.

کد خبر 1168519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha