تداوم کاهش ذخایر آبی گلستان/ فقط ۲۹ درصد ظرفیت سدها آب دارد

حسینی با اشاره به تداوم کاهش ذخایر آبی در استان گلستان، گفت: در حال حاضر تنها ۲۹ درصد حجم سدهای استان آبگیری شده که ۸ درصد کمتر از پارسال است.

«سیدمحسن حسینی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان اظهار کرد: با وجود بارش‌هایی که در اواخر اسفند پارسال و فروردین امسال داشتیم اما همچنان ذخیره آبی استان با کاهش مواجه است.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: در حال حاضر ۷۰.۴ میلیون مترمکعب آب در پشت سدهای استان وجود دارد که حدود ۲۹ درصد حجم ذخیره سدهای استان را شامل می‌شود.

 

وی اضافه کرد: این در حالی است که سال گذشته در چنین زمانی، ۳۷ درصد سدهای استان معادل ۹۱.۵ میلیون مترمکعب آب پشت سدهای استان ذخیره سازی شده بود.

 

حسینی با بیان اینکه ۱۰ سد استان کمتر بین سه دهم درصد تا ۴۷ درصد ذخیره آبی دارند، افزود: سد بوستان و گلستان به ترتیب ۳۳ و ۳۱ درصد، سد وشمگیر فقط یک درصد، سد شهید ایمری ۴۵ درصد، سد شهید قربانی و دستغیب نیز ۴۷ و ۲۰ درصد، سد کرند سه دهم درصد، سد دانشمند ۱۰ درصد، تالاب سد آلاگل و سد اینچه برون ۱۱ درصد آب دارد.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر ۵۶ درصد سد کوثر، ۸۲ درصد سد شهید چمران، سد نگارستان ۵۵ درصد و تالاب سد آلماگل نیز ۵۲ درصد حجم مخزن آن آبگیری شده و لازم است در نوع و الگوی کشت محصولات کشاورزی در استان بازنگری جدی شود. ضمن اینکه صرفه جویی در سایر بخش‌ها نیز الزامی است.

 

کد خبر 1168530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha