ساماندهی ۳۲۰۰ گروه جهادی در گلستان برای محرومیت‌زدایی/ ۵۰۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد

حسینی گفت: در موضوع محرومیت‌زدایی در استان گلستان ۳ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی سازماندهی شدند که در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و غیره بیش از ۱۰۵ هزار نفر روز از ظرفیت این نیروها استفاده شد.

سرهنگ «سیدموسی حسینی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان اظهار کرد: در حوزه بسیج سازندگی در استان گلستان کارهای بزرگی اتفاق افتاده است که این اقدامات اغلب در راستای محرومیت زدایی و اقتصادمقاومتی بوده است.

 

جانشین فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: در سال ۱۴۰۰ و در موضوع محرومیت‌زدایی در استان گلستان ۳ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی سازماندهی شدند که در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و غیره بیش از ۱۰۵ هزار نفر روز از ظرفیت این نیروها استفاده شد.

 

وی افزود: بسیج سازندگی سپاه نینوای استان با بهره گیری از ظرفیت گروه‌های جهادی در سال گذشته ۶۵۰ پروژه را در قالب تفاهم نامه با دستگاه‌هایی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) به سرانجام رسانده‌اند‌.

 

حسینی یکی دیگر از عرصه‌های ورود بسیج سازندگی را در امر اقتصادمقاومتی عنوان کرد و گفت: در این بخش نیز ۲۱۶ کارگاه در قالب صنایع تبدیلی در استان ایجاد شد که برای یکهزار و ۷۷۱ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.

 

وی اضافه کرد: در همین بخش برای رونق تولید و اشتغال در مناطق کمتر برخوردار استان سال گذشته ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال به متقاضیان پرداخت شد.

 

جانشین سپاه نینوا گلستان به تشکیل صندوق‌های قرض الحسنه اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۷۴۰ صندوق قرض الحسنه بسیج با بیش از ۳۰ هزار عضو ایجاد شده که ۲۹ شرکت تعاونی نیز در کنار آن ایجاد شده است.

 

وی بیان کرد: از ابتدای شکل گیری رزمایش کمک مومنانه تا کنون بیش از ۵۰۰ هزار بسته معیشتی در استان گلستان بین خانواده های نیازمند توزیع شده است‌.

 

کد خبر 1168531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha