کار در فضای مجازی نیازمند سواد و مهارت است/ ضرورت حفظ حریم خصوصی

سرگرد ظفری با اشاره به چالش های و سودجویی در شبکه های اجتماعی و بستر وب، گفت: کار و فعالیت در فضای مجازی نیازمند کسب سواد و مهارت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، سرگرد بهمن ظفری در ویژه برنامه «نفس های طلایی« کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران به کارکردها و تهدیدهای فضای مجازی اشاره کرد و اظهارداشت: توسعه خدمات اینترنتی فرصت های زیادی

را در کشور ایجاد کرده اما تهدیدهایی نیز داشته که موجب بروز مشکلاتی برای مردم شده است.

 

رئیس پلیس فتای تیران و کرون افزود: کار و فعالیت در فضای مجازی نیازمند کسب سواد و مهارت است تا دچار آسیب و و کلاهبرداری و گرفتاری در دام سودجویان نشوند.

وی ادامه داد: عدم دانش و آگاهی موجب گرفتاری افراد و سونیت اقتصادی و اخلاقی شده اند و آبروی آنان و یا اموال خود را از دست داده اند.

 

ظفری خرید در شبکه های اجتماعی مثل تلگرام و وب سایت های غیرمجاز را موجب گرفتاری دانست و تصریح کرد: بسترهای امن باید هدف خریدهای اینترنتی قرار بگیرند که نماد و مجوز لازم را داشته باشند.

 

*ضرورت حفظ حریم خصوصی

 

وی حفظ حریم خصوصی و جلوگیری از نشر اطلاعات و کارت شناسایی در شبکه های اجتماعی را مهم خواند و اذعان داشت: انتشار عکس های شخصی در فضای مجازی سبب سود استفاده و اخاذی شده که مدیریت این وضع و خوداری از نشر اطلاعات فردی لازم است.

 

رئیس پلیس فتای تیران و کرون بر عدم نگهداری عکس شخصی و مدارک در گوشی تلفن همراه تاکید کرد و یادآورشد: رعایت این توصیه مانع از افشای آنان و در صورت سرقت نیز نگرانی نیز ایجاد نمی کند.

وی به چالش نشر اختلافات فردی و اجتماعی در شبکه های اجتماعی اشاره کرد و اذعان داشت: نباید دعوا و درگیری ها به به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برسد و آنجا مطرح شود و فرصت سازی برای افرادی سودجو بشود.

کد خبر 1168535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha