نجوای «الهی العفو» در آسمان گلستان طنین‌انداز شد/ دومین شب از شب‌های قدر، شب تایید سرنوشت

در دومین شب از لیالی قدر مردم مومن و روزه‌دار گلستان در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا، امامزادگان و بقاع متبرکه حضور یافتند و با اشک و انابه به درگاه حضرت حق، عاقبت‌بخیری را برای همه انسان‌ها طلب کردند.

خبرگزاری شبستان- گرگان، دومین شب از لیالی قدر فرارسید و مردم مومن و روزه‌دار گلستان دست‌های نیاز را به سوی آسمان دراز کردند و در شب شهادت اول مظلوم عالم، امیر بی بدیل، حضرت علی (ع) به سوگ نشستند.

 

مساجد، حسینیه‌ها، تکایا، آستان مبارک امامزادگان و بقاع متبرکه میزبان مردم شب‌زنده‌داری است که به امید لطف و رحمت خداوند، بار دیگر با اشک و آه به درگاه خالق متعال رفتند.

 

شب تایید سرنوشت از راه رسید و خداوند در این شب عزیز مقدرات انسان‌ها را که در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان تعیین کرده بود، تایید کرد. شبی برای عاقبت بخیری، شبی برای بنده شدن و توبه کردن و شبی والاتر از هزاران شب.

 

شب قدر به سبب نزول قرآن، والاترین و پربرکت‌ترین شب‌ سال به شمار می‌رود، شبی که پیامبر خدا (ص) آن را ستوده و درباره آن فرموده است: «ماه رمضان، سرور ماه‌ها و شب قدر، سرور شب‌هاست».

 

از پیامبر گرامی اسلام (ص) نیز نقل است: از خداوند به دور باد و نفرین بر کسی که به شب قدر برسد و زنده باشد، اما آمرزیده نشود.

 

دومین شب قدر هم گذشت شبی که به اذن پروردگار فرشتگان الهی به زمین فرود آمدند و به محضر امام زمان (عج) رسیدند و آنچه را که برای هر فرد مقدّر شده است، بر آن حضرت عرضه داشتند.

 

امام صادق (ع) در مورد شب‌های قدر فرمود: «التَّقْدیرُ فی لَیْلَةِ الْقَدْرِ تِسْعَةُ عَشْرٍ، وَالاِْبْرامُ فی لَیْلَةِ اِحْدی وَ عِشْرینَ وَالْاِمْضاءُ فی لَیْلَةِ ثَلاثَ وَ عِشْرینَ؛ «تقدیر امور و سرنوشت‌ها در شب قدر، یعنی شب نوزدهم، تحکیم آن در شب بیست و یکم، و امضا ‏آن در شب بیست و سوم صورت می‏‌گیرد.»

 

طبق روایت‌های مستند و معتبر، شب قدر از آغاز خلقت وجود داشته و به‌عنوان زمانی برای تعیین تقدیر معین شده است.

 

دست‌های به نیاز و تضرع بلند شده مردم، این شب‌ها پر از لطف الهی، آمرزش گناهان و پذیرش توبه توبه‌کنندگان است.

 

کد خبر 1168551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha