راه نجات در آخرالزمان، پیوند با ولایت است/تبلیغات مزورانه، دلها را حتی به امام علی علیه السلام هم بدبین کرد

حجت الاسلام حسینی اراکی یکی از سرنوشت سازترین پیوندها در زندگی انسان را پیوند با ولایت دانست و با تأکید بر درس آموزی از وقایع دروان امام علی علیه السلام گفت: بلیغات مزورانه، دلها را حتی به امام علی علیه السلام هم بدبین کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی اراکی، در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان و شب شهادت امام علی علیه السلام در مسجد قائم عجل الله تعالی گفت: ماه رمضان ماه پیوندها است زیرا در طول ۱۱ماه دیگر، مشغله های ما این پیوندها را ضعیف کرده است.

 

مبلغ حوزه علمیه قم با بیان اینکه یکی از پیوند های مهم پیوندهای اجتماعی است که در آخرالزمان مورد آماج حملات است؛ تصریح کرد: این در حالی است که «اجتماع دل» شرط ظهور خاتم الاوصیا است اما می بینید دشمن، تفرقه های متعدد را در جوامع اسلامی گسترش می دهد.

 

وی در میان پیوندهای مختلف یکی از سرنوشت ساز ترین آنها را پیوند زندگی با ولی و حجت خدا و ولایت دانست که ولایت پیامبر و علی و اولاد ایشان و امام زمان و در عصر غیبت، ولایت فقیه جامع الشرایط را شامل می شود و ادامه داد: ولایت فقیه، استمرار ولایت انبیا است.

 

حسینی اراکی با متذکر شدن این نکته که اگر می خواهیم از فتنه های آخرالزمان نجات یابیم و ابلیس ما را از دین و ارزش ها جدا نکند، هیچ راهی جز پیوند با ولایت نداریم؛ به خطبه ۹۷ نهج البلاغه ارجاع دارد و اظهار کرد: بزرگترین ابتلا در زمان غیبت، پیوند با ولایت است.

 

وی تصدیق، بیعت، وفاداری، اطاعت، استقامت و ایثار در مسیر ولایت و حمایت و نصرت او در هر شرایطی را از جلوه های پیوند با ولایت برشمرد و خاطرنشان کرد: شهید حاح قاسم سلیمانی که امروز همه جا نام او هست و خداوند، حکمت به باطن او ریخته و او واقع بین و واقع گرا شده بود؛ یکی از شئون عاقبت به خیری را رابطه قلبی و دلی و حقیقی با ولایت می دانند.

 


سخنران مراسم شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان سپس بر مطالعه دقیق آیات ۳۲ تا آخر سوره مبارکه مؤمنون تأکید و بیان کرد: سنت الهی این است هر فرد و قوم و ملتی اگر طالب کمال و پیشرفت و سعادت و خوشبختی و موفقیت است، این کمال و رشد و موفقیت و پیروزی را در پیوند ناگسستنی آنها با دین حق و رهبر حق قرار داده است.

 

وی ادامه داد: اگر پیوند با دین حق و رهبر حق گسسته شد، خداوند آن قوم و افراد را روز به روز به هلاکت و خواری و ذلت بیشتر کشانده که نمونه هایی از تاریخ بشر در این زمینه در آیات فوق الذکر آمده است.

 

 

حجت الاسلام حسینی اراکی تصریح کرد: محبت ما را به ولایت پیوند می زند و اگر پیوند با ولایت نباشد، به گردن امام تو ریسمان می زنند و تو تماشاچی خواهی بود{اشاره به حوادث دروان امام علی علیه السلام} و برای جدا نشدن از ولایت، ادب نیز داشت در حالی که می بینید بعضی ها با اینکه اهل نمزا و روزه و حج هم هستند اما صحبت رهبری که می شود توهین می کنند.

 

 

وی در تکمیل این بخش از سخنانش گفت: تبلیغات مزورانه، دلها را حتی به علی علیه السلام هم بدبین کرد و {وقتی امام علی علیه السلام در مسجد کوفه به شهادت رسید} گفتند مگر علی نماز هم می خواند؟

 

 

این مبلغ حوزه خاطرنشان کرد: زماین می توان پای ولایت ایستاد که در محبت به علی اخلاص داشته باشی و آلوده به خودرأیی غلط نباشی و بتوانی یک محبت آگاهانه، عارفانه و بصیرانه داشته و پا روی خود و تشخیص خودت بگذاری و تشخیص ولایت را مقدم بداری.

 

 

کد خبر 1168591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha