شب قدر شب معراج و پرواز انسان مومن و با تقوا است

آیت الله دری نجف آبادی گفت: شب قدر شب معراج و پرواز انسان مومن و با تقوا است و باید از این شب ها بهره کافی را برای رسیدن به ارزش های انسانی و معنوی ببریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» شامگاه گذشته همزمان با شب شهادت مولای متقیان، حضرت علی(ع) و دومین شب از شب های قدر، در مراسمی که در مصلای بیت المقدس شهر اراک برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت حضرت علی(ع) گفت: حضرت علی (ع) الگوی تمام نمایی از یک انسان کامل است که الگو گیری از سیره آن حضرت، انسان را در راه سعادت و سلامت قرار می دهد.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه سیره و منش مولا علی(ع) باید در دستور کار همگان به ویژه مدیران و مسئولان قرار گیرد، افزود: همگان باید سیره و منش حضرت علی (ع) را در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی، شیوه حکومت داری و مردم داری خود بکار بگیرد و در میدان عمل هم در مسیر علی(ع) حرکت کنیم.

 

وی با اشاره به عظمت شب قدر نیز بیان کرد: شب قدر برتر از هزار ماه است و باید قدر لحظه لحظه این شب ها را بدانیم چرا که‌در شب های قدر سرنوشت یک سال انسان نوشته می شود و شب قدر شب معراج و پرواز انسان مومن و با تقوا است.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: باید در این شب ها به حساب و کتاب اعمال و رفتار خود بپردازیم و ببینیم در گذشته چه کردیم، از اشتباهات و گناهان و خطاها توبه کنیم و در این شب ها محاسبه نفس کنیم و آماده برای رسیدن به کمال و سعادت باشیم.

 

 نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ادامه داد:این شب های با عظمت را قدر بدانیم و با بیدار ماندن و راز و نیاز کردن به بیداری دل و جان برسیم.

 

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با اشاره به اینکه در این شب ها باید برای ظهور مولا و آقایمان نیز دعا کنیم، بیان کرد: حضرت مهدی (عج) سفینه نجات و مصباح هدایت هستند که باید با ایمان و عمل صالح در مسیر ارزش های دینی حرکت کرده تا بتوانیم در این کشتی سوار شویم و در مسیر آن قرار گیریم تا به سعادت برسیم.

 

وی حرکت در مسیر اولیا و انبیای الهی و ولایت را امری ضروری دانست و گفت: کشتی ایمان عمل صالح تقوا مسئولیت پذیری است و همه افراد به ویژه مسئولان باید در این مسیر گام بردارند.

 

امام جمعه اراک اضافه کرد: در این شب های با عظمت در حق یکدیگر دعا کنید با خدا عهد و پیمان ببندیم و در مسیر ارزش های دینی انقلابی اسلامی حرکت کنیم.

 

گفتنی است آیین شب های قدر با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و با بهره گیری از فضای باز در سراسر استان مرکزی برگزار شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 1168592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha