شبکه‌سازی مساجد به ایجاد پایگاه‌های قرآنی کمک می‌کند

حاجیان بر لزوم همگرایی مسجدی‌ها برای تبدیل هر مسجد به یک پایگاه قرآنی تاکید کرد و گفت: باید ارتباط و تعامل خوبی میان جلسات و فعالیت‌های قرآنی مساجد در این باره شکل گیرد.

«سعید حاجیان» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان درباره نقش جامعه و فعالان قرآنی در زمینه فراگیری و عملی شدن مطالبه مقام معظم رهبری درباره جهاد تبیین، اظهار کرد: متاسفانه همراهی خوبی از سوی برخی از دستگاه ها و رسانه ها با جامعه قرآنی در حوزه های گوناگون وجود ندارد که در صورت افزایش تعامل و همکاری این دو مجموعه، حتما شاهد جهش خوبی در زمینه جهاد تبیین خواهیم بود.

 

این مدرس و مربی قرآن کریم و استاد سابق دانشگاه اضافه کرد: جامعه قرآنی صرفا شامل مربیان و قاریان قرآنی نیست بلکه استادان و دانشجویان دانشگاه ها در رشته های قرآنی را هم شامل می شود و در حوزه جهاد تبیین مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی باید از همه این ظرفیت ها بهره برد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه هنوز هم مساجد پایگاه اصلی قرآن در کشور به شمار می‌روند، تاکید کرد: چون شبکه ای از مساجد در کشور وجود ندارد، مقام معظم رهبری تاکید کردند باید ارتباط و تعامل خوبی میان جلسات و فعالیت های قرآنی مساجد شکل گیرد.

 

حاجیان گفت: ارکان مساجد به ویژه ائمه جماعات باید زمینه ساز تعامل حداکثری میان برنامه های قرآنی این خانه های خدا شوند هرچند گاهی اختلاف نظرها مانع از ایجاد شبکه مساجد شده است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: قرآن، کتاب وحدت و هم افزایی است لذا برای تبدیل شدن مساجد به پایگاه های قرآنی همچنان که پیامبر اعظم(ص) فرمودند: «اِنّما نُصِبَتِ المَساجِدُ لِلقُرآن؛ مساجد را برای قرآن ساخته اند» و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر پایه این روایت، موضوع افزایش تعامل و ارتباط قرآنی مساجد را مطرح کرده اند، باید اصل هم افزایی و همگرایی ملاک قرار گیرد.

کد خبر 1168723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha