نمایندگان بسیج دانشجویی با استاندار فارس دیدار کردند

طی دیدار نمایندگان بسیج دانشجویی فارس با استاندار فارس، مشکلات مردم و موانع استان توسط نمایندگان بسیج دانشجویی مطرح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، نمایندگان بسیج دانشجویی، امروز (یکشنبه 4 اردیبهشت) ضمن دیدار با استاندار فارس به بیان صحبت های مردم و نظرات خود درباره مشکلات و موانع پیشرفت استان پرداختند.

«ندا اسدی»، در این دیدار حاشیه نشینی شهر و مهاجرت روستاییان به حاشیه شهرها را مطرح کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی مکلف به ارائه خدمات مورد نیاز روستاها هستند و اشتغال روستاییان دراین میان حائز اهمیت ویژه است.

مدیریت بانوان ناحیه بسیج دانشجویی فارس افزود: برای ارتقای اشتغال در روستاها دستگاه های استان باید نظارت‌ بر دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی را تشدید کنند.

وی اضافه کرد: یکصد میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور برای محرومیت زدایی به استان فارس اختصاص داده شده و استانداری در مورد نحوه تخصیص این مبلغ باید شفافیت لازم را به انجام برساند.

«محمدحسین عوض پور»، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز نیز در این دیدار تاکید کرد: ارتباط دانشگاه و صنایع، استفاده از دانشجویان و جوانان پویای انقلابی در صنعت، مشکلات خوابگاه «شهید مفتح» دانشگاه شیراز و سازمان دهی ورزشگاه های شیراز باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

«محمد تاج بخش»، با اشاره به زنجیره معیوب ارزش تولید کالا و خدمات در فارس گفت: صادرات مواد خام صنایع تولیدی و کشاورزی و معادن فارس به استان ها و کشورهای دیگر مشکل بزرگی است و علاوه بر اشتغال زایی و دانش بنیان بودن صنایع استان باید  به صنایع تبدیلی، تکمیلی و ایجاد ارزش افزوده مضاعف برای استان توجه ویژه شود.

دبیر قرارگاه «شهید احمدی روشن» بسیج دانشجویی فارس افزود: برخی بانک های استان با استانداری فارس و سیاست های کلی دولت همکاری لازم را ندارد و بسیج دانشجویی فارس با هدف حمایت از تولید و اشتغال در کنار استانداری در این خصوص به کنش گری فعال تا کسب نتیجه لازم می پردازد.

«بهروز خوشنود»، مسئول بسیج‌ دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز تصریح کرد: فرار مالیاتی قابل توجه معادن باید مورد توجه باشد و انتصابات اخیر استان دارای شائبه انتصابات فامیلی و سفارشی بوده و از استاندار فارس علت آن را جویا هستیم.

«سپهر قاسمی»، نیز کم آبی و عدم مدیریت آب در صنعت و کشاورزی را از مشکلات استان عنوان کرد و گفت: با استفاده از علم و عمل شرکت های دانش‌بنیان باید روش کشاورزی به روش نوین آبیاری تغییر کند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس تصریح کرد: استفاده برخی مناطق فارس از آب زه‌ کشی معضل دیگری است و استفاده از این آب در برخی روستاهای مرودشت مانند احمد آباد، حسین آباد، جمال آباد و کربال موجب بالا رفتن آمار ابتلای اهالی این مناطق به سرطان می شود.

کد خبر 1168779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha