بررسی  تفکیک وزارت راه و شهرسازی از زبان نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس

حسین زهی با بیان اینکه تفکیک وزارت راه و شهرسازی به صلاح کشور نیست، گفت: باید توجه کرد که رئیس جمهور ما یک نفر است و تعداد وزرا متعدد است. در این وزارتخانه نیز وزیر یک نفر است و هر کدام از معاونین در حوزه های مربوطه وظایف خود را انجام می دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، اسماعیل حسین زهی، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در برنامه «گفتگوی اقتصادی» رادیو گفت‌وگو با موضوع تفکیک وزارت راه و شهرسازی، آری یا خیر؟ با بیان اینکه تفکیک وزارت راه و شهرسازی به صلاح کشور نیست، گفت: باید توجه کرد که رئیس جمهور ما یک نفر است و تعداد وزرا متعدد است. در این وزارتخانه نیز وزیر یک نفر است و هر کدام از معاونین در حوزه های مربوطه مثل راه و شهرسازی و زیرساخت وظایف خودشان را انجام می دهند. ما به تازگی در این وزارتخانه روی غلتک افتاده ایم و اگر قرار باشد دوباره منفک شود، دوباره سه، چهار سال به عقب برمی گردیم تا دو وزارتخانه وظایفشان مشخص شود.

 

وی با اشاره به قانون بر کوچک کردن دولت اشاره کرد و گفت: اگر قرار باشد که وزارتخانه جدید ایجاد کنیم پس چه لزومی داشت که اینها را با هم ادغام کنیم. تفکیک وزارتخانه ها خلاف اصل 75 قانون اساسی است چون بار مالی برای دولت دارد. چون زمانی که این دو وزارتخانه با هم ادغام شدند خیلی از ساختمان ها و الزامات آن ها به فروش رفتند و یا واگذار شدند و اگر قرار است این دو تفکیک شوند باید این ساختمان ها و ملزومات تامین شود که بار مالی برای دولت دارد. بنابراین بهتر است این هزینه ها در حوزه مسکن و یا راه هزینه شود.

 

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در ادامه درباره وضعیت مسکن و پروژه مسکن مهر با اشاره به اینکه در مسکن مهر، ساختمان ها خارج از محدوده قانونی شهر و یا در حریم شهر ها ساخته شد، گفت: هزینه گزافی در بحث راه و شهرسازی و احداث زیر ساخت ها تحمیل کرد. اگر این وزارتخانه ها منفک بودند ایجاد راه های مواصلاتی و معابر به سختی انجام می شد ولی اکنون این وظایف هم بر عهده وزارت مسکن و راه و شهرسازی است و متولی آن است و این اقدامات را انجام می دهد.

 

وی درباره وام هایی که برای مسکن پرداخت می شود، اظهار کرد: شرایط دریافت وام مسکن و همچنین پرداخت اقساط بسیار سخت است. دولت باید خط اعتباری خاصی را مشخص کند و درصد سود وام ها کمتر شود.

 

کد خبر 1168795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha