نشست بررسی عناوین و سرفصل‌های آموزشی در اجرای سند تحول قضایی

نشست بررسی عناوین آموزشی در اجرای سند تحول قضایی با حضور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، مدیرکل آموزش قوه قضاییه و اعضای کارگروه تدوین و طراحی متون آموزشی در محل ساختمان شماره ۳ قوه قضاییه (شهید صدیقیان) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، نشست بررسی عناوین آموزشی در اجرای سند تحول قضایی با حضور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، مدیرکل آموزش قوه قضاییه و اعضای کارگروه تدوین و طراحی متون آموزشی در محل ساختمان شماره 3 قوه قضاییه (شهید صدیقیان) برگزار شد. در این نشست عناوین سرفصل های آموزشی استخراج شده از سند تحول قضایی جهت طراحی در دوره های آموزشی قوه قضاییه مورد بحث و تبادل نظر و بررسی قرار گرفت.

 

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با تاکید بر اینکه مفاد سند تحول قضایی باید اجرا شود، تا تحول صورت پذیرد، به ذکر چند اقدام اساسی در این راستا پرداخت و عنوان کرد: کارکنان قوه قضاییه باید نسبت به اهداف و محتوای سند آگاه باشند و بدانند که اجرای مفاد سند قطعاً موجب تحولات مثبتی خواهد شد و نسبت به اجرای برنامه های تولیدی این سند همراه و همگام باشند.

 

این مقام عالی قضایی افزود: سند تحول حاوی یکسری احکامی است که باید با زمانبندی متناسب به برنامه تبدیل شود و گام به گام اجرا شود. لذا تشریح منافع اجرای سند تحول امری ضروری است. کم کردن حجم کار، افزایش سرعت فعالیت ها  و با بالابردن دقت در کار از جمله مواردی است که به نفع کارکنان است.

 

معاون رئیس قوه قضاییه اذعان داشت: جهت گیری های خوب این سند مورد نیاز امروز جامعه است و رویکردهای جدیدی آن سرآمدی دستگاه قضا را در تراز مناسب و مورد انتظار جمهوری اسلامی قرار می دهد.

 

وی افزود: تولید برنامه از سند تحول قضایی هدف است و تصور سند تحول بعنوان برنامه موجبات ناکارآمدی آن را مهیا می سازد. وی ادامه داد: مجریان توانمند و مجرب با مواجهه با این سند می توانند عناوین برنامه های عملیاتی را استخراج کنند.

 

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه نیاز آموزش سند تحول قضایی در همه سطوح متصور در قوه قضاییه را مهم برشمرد و گفت: انعطاف پذیری در تهیه عناوین جزء جدایی ناپذیر اجرای مراحل برنامه ها است که باید  به طور مرتب کنترل و بررسی شود تا نقاط قوت و ضعف شناسایی و موجبات تسهیل در پذیرش ماموریت ها و تغییرات از سوی کارکنان فراهم شود و مترصد به یادگیری شوند.

 

معاون رئیس قوه قضاییه بیان داشت: عناوین برنامه نیز باید عملیاتی باشد و ضمن رعایت اثر بخشی رکن زمان و هزینه منطقی لحاظ شود.

 

در ادامه مهدی جوهری مدیرکل آموزش معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه به ارائه شرحی از روند تدوین عناوین آموزشی پرداخت.

 

در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی و به منظور تدوین دوره های آموزشی مورد نیاز کارکنان و قضات متناسب با سند مذکور، کارگروه تخصصی با حضور اساتید برجسته تشکیل و پس از جلسات فشرده کارشناسی 58 عنوان دوره آموزشی مبتنی بر ماموریت های فصل دوم سند تحول قضایی تدوین گردید.

 

اداره کل آموزش معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه  همچنین بر اساس تکلیف مقرر بر اساس سند تحول قضایی اقدام تدوین پیش‌نویس دستورالعمل دستیاری قضایی نموده است که بعد از تصویب جهت تقویت ابعاد مهارتی و تجربی در محاکم، در دوره کارآموزی سال جاری اجرایی خواهد شد.

کد خبر 1168846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha