لزوم ساز و کار مشخص برای میزبانی از زائران پاکستانی و افغانستانی/ نقش خبرگزاری ها در کمیته اطلاع رسانی ستاد اربعین باید دیده شود

زینی وند با اشاره به نقش آفرین بودن خبرگزاری ها و دیگر رسانه ها گفت: باید نقش آنان در کمیته اطلاع رسانی ستاد اربعین به صورت سازماندهی شده تعریف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ علی زینی وند، دوشنبه(5 اردیبهشت)در ستاد استانی اربعین حسینی اهمیت برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین امسال و شوق مردمی بعد از دو سال کرونا را مورد تأکید قرار داد.

 

 

استاندار کرمان با اشاره به پیش بینی افزایش زوار پاکستانی و افغانستانی که از استان کرمان عبور می کنند؛  بر پرهیز از به تأخیر انداختن برنامه ریزی ها تأکید کرد و گفت: کمیته های مختلف ستاد اربعین به ویژه کمیته های حمل و نقل، اتباع خارجی، اطلاع رسانی، موکب ها باید وقت بیشتری بگذارند.

 

 

وی خواستار ایجاد ساز و کاری منظم برای ساماندهی زائران پاکستانی و افغانستانی شد و اظهار کرد: ما از حجم زائران استقبال می کنیم اما حتماً باید برای این زوار برنامه ها و موکب های خوبی در مسیر تدارک دید و با حساب ویژه به این زائران رسیدگی کرد.

 

 

زینی وند تجربه های گذشته را حاکی از اعزام تدریجی و بازگشت دفعی زوار اربعین دانست و افزود: در این باره نیز باید برنامه منظمی داشت و ناوگان حمل و نقل از ظرفیت ناوگان دستگاه های نظامی، ناوگان ریلی و هوایی نیز استفاده کند و ترانزیت هوایی مشکلات را تا حد زیادی کاهش می دهد.

 

 

وی بر همکاری همه جانبه دستگاه ها با موکب ها و ستادبازسازی عتبات عالیات استان تأکید کرد و در ادامه با اشاره به جایگاه سردار مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی نقش آفرینی کرمانی ها در اربعین را حائز اهمیت خواند.

 

 

استاندار کرمان بر تقویت کمیته اطلاع رسانی{با مسئولیت صداو سیما} هم تأکید و بیان کرد: اطلاع رسانی بحث مهمی است و معاونت سیاسی امنیتی، این کمیته را به شورای اطلاع رسانی استان متصل کند.

 

 

وی در تکمیل این بخش از سخنانش خاطرنشان کرد: بحث خبرگزاری ها و رسانه ها خیلی مهم است و حتماً باید برای آنان سازوکار تعریف کرد و به آنان نقش داد گرچه خبرگزاری ها نقش آفرین هستند اما باید نقش آنان در کمیته اطلاع رسانی سازماندهی شده تعریف شود.  

کد خبر 1168880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha