روحانیون باید مبلغ وقف در جامعه باشند

ماموستا حسامی، گفت: در راستای نهادینه سازی فرهنگ وقف در جامعه باید روحانیون مبلغ وقف در جامعه باشند و مردم را به این سنت حسنه تشویق کنند.

 ماموستا محمد عزیز حسامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: مبلغان دینی باید در منابر و خطابه های خود احکام وقف را برای عموم جامعه تبیین کنند که در این صورت بخش عمده ای از مشکلات فعلی در حوزه وقف حل خواهد شد.

 

 

امام جمعه موقت جوانرود افزود: امروزه با ترويج و نهادينه‌سازی فرهنگ وقف می‌توانيم بر سرعت چرخه اقتصادی كشور بيفزاييم و فقرزدايی را در جامعه انجام دهيم.

 

 

وی با اشاره به اینکه فواید حاصل از موقوفات به همه افراد جامعه تعلق دارد بنابراین همه در گسترش این سنت حسنه مسئول هستند، خاطر نشان کرد: وقف از اقدامات قابل ستایش اسلام است كه باید با آسیب‌شناسی و رفع موانع آن زمینه افزایش اعتماد مردم به این امر بیشتر شود.

 

 

ماموستامی تصریح کرد: وقف به عنوان یک باقیات الصالحات برکات و ثمرات زیادی را برای فرد واقف و خانواده او به همراه خواهد داشت که نخستین ثمره آن ایجاد حس آرامش درونی می باشد.

 

 

امام جمعه موقت جوانرود ترویج، تبلیغ و حاکمیت فرهنگ وقف در جامعه را ضروری برشمرد و اظهار کرد: به این منظور لازم است برنامه‌ریزی، کار و تلاش مضاعف در کنار همکاری دستگاه‌ها و نهادهای آموزشی صورت‌پذیرد تا این امر مهم در جامعه به‌خوبی نهادینه شود.

 

 

وی در پایان گفت: باید منافع و ارزشمند بودن وقف و این کار خداپسندانه و ماندگار برای مردم بیان شود تا اشتیاق بیشتری برای این مهم پیدا شود و  در این زمینه تلاش و فرهنگ سازی هر چه بیشتر روحانیون می تواند مؤثر باشد. روحانیت باید برای جامعه وحدت بخش و امید آفرین باشند تا توطئه های دشمنان خنثی شود. ضرورت دارد آثار مادی و معنوی وقف از سوی روحانیون برای مردم بازگو و تبیین شود.

 

انتهای پیام

 

کد خبر 1168891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha