۲۲۶۰ متقاضی دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۰

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: طی سال گذشته، دو هزار و ‌۲۶۰ متقاضی دریافت بیمه بیکاری تشکیل پرونده دادند که از این تعداد فقط ۴۸۵ مورد منجر به سازش با کارفرما و بازگشت به کار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ "مهدی اسلام خواه" سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی صبح امروز یک‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به مناسبت گرامی‌داشت هفته کار و کارگر گفت: تا اسفند ماه سال قبل ۹۱۲ نفر در استان از بیمه بیکاری استفاده کردند که نسبت به سال ۹۹ به شمار افرادی که بیمه بیکاری دریافت می کردند؛ ۴۵ نفر افزوده شده است.

 


وی در عین حال مشمولان قانون کار در استان را  ۸۳ هزار ۴۴۱ نفر اعلام کرد و افزود: نرخ بیکاری در استان ۹.۷ درصد است، در حالی که این رقم در کشور ۹.۲ درصد می‌باشد.

 


اگر چه اسلام‌خواه در ادامه به اشتغال آفرینی‌های ایجاد شده و برنامه ریزی  برای ایجاد ۱۶ هزار و ۳۰۰ شغل جدید تا پایان سال خبر داد ولی به این نکته هم اشاره کرد که استان متعهد به ایجاد مشاغل جدید با توجه به ظرفیت دستگاه‌هاست.

 


وی همچنین اظهارداشت: طی سال گذشته ۸ هزار و ۵۵۵ شغل باید ایجاد می‌شد در حالیکه به همت این اداره کل، استان موفق شد بیش از آنچه تعیین شده است پیش برود و این عدد را تا پایان سال به  ۸ هزار و ۹۰۰ شغل رساند. 

 


در ادامه سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی به اجرای ۶۸ عنوان برنامه طی هفته کارگر اشاره کرد و گفت: غباروبی مزار شهدا، دیدار چهره به چهره با کارگران عرصه تولید، تجلیل از کارگرهای برتر استان و دیدار با خانواده‌ی شهدای کارگر استان از جمله برنامه‌های شاخص هفته کار و‌کارگر در استان است.

 

 

 

کد خبر 1168955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha