کاهش ۷۴۸۸ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۷۴۸۸ واحدی معادل ۰.۵۰ درصد، به یک میلیون و ۵۰۴ هزار و ۷۳۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با کاهش ۱۶ واحدی به ۲۰ هزار و ۷۴۶ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (یکشنبه 4 اریبهشت) اولین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 1155 واحدی شاخص کل بورس و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 513 هزار واحد آغاز شد اما این روند در ادامه روز معکوس شد تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۷۴۸۸ واحدی معادل ۰.۵۰ درصد، به یک میلیون و ۵۰۴ هزار و ۷۳۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با کاهش ۱۶  واحدی به ۲۰ هزار و ۷۴۶ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۸۳۸ واحدی، به رقم ۳۶۹  هزار و ۴۸۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۹۸۳ واحدی، عدد ۴۰۲ هزار و ۴۱۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۶۱۲ واحدی به رقم ۲۵۰ هزار و ۵۴۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۰۶۳۳ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۲۲ هزار و ۶۴۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۸۷۱۹  واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۶۲ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۵۰۸۷ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۸۴۳ هزار و ۶۶۷ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای خودرو، خاهن، خساپا، وساپا، ورنا و شستا به ترتیب با 303، 130، 98، 93، 90 و 80 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای فسبزوار - پارس فولاد سبزوار، خودرو - ايران‌ خودرو، خاهن - آهنگري‌ تراكتورسازي‌ ايران، ورنا - سرمايه‌گذاري‌ رنا(هلدينگ)، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، وساپا - سرمايه‌گذاري‌ سايپا و وپست - پست بانك ايران در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، پارسان، شتران، فملی و شبندر با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی خگستر، خاهن، وبانک  و خودرو تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شفارس(صنایع‌ شیمیایی‌ فارس‌) با ۶ درصد رشد و پس از آن، نمادهای پردیس، دجابر، ساراب و فجر بود. همچنین نماد معاملاتی آسیا(بیمه آسیا) با ۵.۶۴ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای سنیر، حپترو، کسرا و وپترو قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۵۰۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۴۶ هزار و ۴۰۵ نوبت معامله و به ارزش ۵۰ هزار و ۷۱۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

کد خبر 1168992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha