کمبود ۳۱۶ کلاس درس در مسکن مهر و روستاهای اقماری بیرجند

چاوشان گفت: هم اکنون ۱۹۰ کلاس درس در مساکن مهر و ۱۲۶ کلاس هم در روستاهای اقماری شهر بیرجند کمبود است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمود چاوشان» امروز (۴ اردیبهشت) در شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۲ هزار و ۷۴۲ آموزشگاه در سطح استان، اظهار کرد: سرانه آموزشی استان به ۶.۶۷ متر مربع رسیده و میانگین سرانه کشوری ۵.۲۲ متر مربع است که تا استاندارد ۸.۳۹ متر مربع فضای آموزشی به ازای هر دانش‌آموز فاصله دارد.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه این استان رتبه پنجم کشور از نظر سرانه آموزش و پرورش را دارد اما به‌صورت نقطه‌ای با مشکلات زیادی مواجه است، تصریح کرد: برخی شهرستان‌های خراسان جنوبی از میانگین کشوری سرانه بالاتری دارند اما در بیرجند و روستاهای اقماری آن فاصله بیشتر است.

 

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد مدارس استان تخریبی و ۴۷ درصد مدارس مشمول عملیات بهسازی است، ادامه داد: در ۱۰ سایت مسکن مهر شهرستان بیرجند ۴۵۵ کلاس درس نیاز است که تاکنون ۲۰۰ کلاس تحویل شده و ۶۶ کلاس نیمه تمام و احداث ۱۹۰ کلاس درس باقی‌مانده است که برای تکمیل آنها ۲۳۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

 

چاوشان در پایان عنوان کرد: در این روستاهای اقماری شهر بیرجند نیز ۲۰۱ کلاس درس نیاز بود که تاکنون ۵۸ کلاس درس تحویل شده و ۱۷ کلاس نیمه تمام و احداث ۱۲۶ کلاس درس باقی مانده است.

 

 

کد خبر 1169012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha