برگزاری دوره  شیوه های جذب نوجوانان و جوانان به نماز در استان کهگیلویه و بویراحمد

رئیس ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دوره شیوه های جذب نوجوانان و جوانان به نماز در استان برگزار می شود.

حجت الاسلام «رضا قاسمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، به گفتمان شیوه های جذب نوجوانان و جوانان به نماز اشاره و اظهار کرد: نهادهای معتبر «مسجد، مدرسه و خانه» در عصر انقلاب اسلامی خاستگاه نسل جوان و متدین و در تعلیم و تربیت اسلامی و رشد شخصیت آینده‌سازان نقشه باشکوهی ایفا کرده‌اند.

 

رئیس ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعامل مستمر و موثر این سه کانون فرهنگی و تربیتی در پرورش کودکان، نوجوانان و جوانان نماز خوان و موحد دستاوردهای ارزشمندی به بار می آورد و بر استحکام و مقاومت جامعه در برابر تهاجم فرهنگی می افزاید.

 

وی ادامه داد: عنایت ویژه امام خمینی رضوان الله علیه و امام خامنه ای مدظله العالی به ضرورت حمایت از «خانه، مدرسه و مسجد» و بهره وری از جایگاه رفیع آنها در نیم قرن اخیر نشان می‌دهد که در برنامه ریزی فرهنگی باید همواره به پیوند فعال و هم گرایی رو به تکامل این مراکز توجه اساسی صورت گیرد و از ایجاد فاصله بین آنها ممانعت به عمل آورده شود.

 

حجت الاسلام قاسمی یادآور شد: بر همین اساس ستاد اقامه نماز هم در راستای موضوع بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز با موضوع پیوند نماز خانه، مدرسه و مسجد» این برنامه را اجرا خواهد کرد.

 

این مسئول به اهداف برگزاری برنامه های آموزشی و فرهنگی ستاد اقامه نماز در این راستا اشاره کرد و افزود: ایجاد زمینه هم افزایی و تعامل بین دست‌اندرکاران پیوند طرح «مسجد، خانه و مدرسه»، ارتقاء دانش و مهارت افزایی شیوه های دعوت نوجوانان و جوانان به نماز و آشنایی با نقش و مسئولیت های خود در قبال نماز نسل نو از جمله اهداف برنامه های آموزشی و فرهنگی است.

 

وی خاطرنشان کرد: مخاطبان در این برنامه های آموزشی و فرهنگی امامان جماعت مساجد، مسئولین کانون های فرهنگی هنری مساجد، مسئولین طرح شهید بهنام محمدی پایگاه های بسیج محلات و مسئولین هیئت های اندیشه ورز در مدارس هستند.

 

حجت الاسلام قاسمی اظهار کرد: شیوه اجرای این برنامه های آموزشی به صورت مجازی و حضوری با توجه به زیست بوم منطقه خواهد بود، ضمن اینکه حجم برنامه ها نیز بر اساس سهمیه بلاغی به استان است.

 

رئیس ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد به زمان اجرای این برنامه های آموزشی و فرهنگی در استان اشاره کرد و گفت: این برنامه های آموزشی در طول سال با اولویت شش ماهه دوم و سطح اجرای آن مرکز استان و شهرستان های تابعه خواهد بود.

 

وی خاطرنشان کرد: در این شیوه نامه آموزشی و فرهنگی پیام های مقام معظم رهبری «مدظله العالی» به اجلاس های نماز و اصول و سیاست های ابلاغی ستاد مرکز مدنظر خواهد بود.

 

حجت الاسلام قاسمی تاکید کرد: موضوعات مورد بحث نیز آشنایی مخاطبین با نقشه ها و مسئولیت های فردی و اجتماعی در دعوت نسل نو به نماز، تبادل تجربیات در شیوه های دعوت نسل نو به نماز، آثار و کارکردهای نماز فردی و اجتماعی و شیوه های دعوت به نماز که شامل نسل نو و همسالان مد نظر قرار دارد.

 

رئیس ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای اجرای هر چه بهتر برنامه های فرهنگی و آموزشی ستاد اقامه نماز استان، هماهنگی با اداره کل آموزش و پرورش استان به منظور تمهید فرایند اجرا شامل تنظیم تقویم برگزاری، آماده سازی بستر گفتمان صرفاً در شبکه شاد، اطلاع رسانی هدفمند هماهنگی و توجیهات مقتضی اساتید، معرفی آنان به اداره کل آموزش و پرورش جهت اجرای گفتمان‌های برخط، استفاده از مدرسین بومی توانمند و مدرس معین هر استان در این طرح مد نظر قرار می‌گیرد.

 

وی گفت: ضبط محتوای استاندارد مناسب با موضوعات گفتمان‌ها با بهره گیری از از ظرفیت اساتید بومی دارای کد آموزشی نظارت بر فرایند اجرا از قبیل میزان شرکت، میزان رضایت مندی مخاطبین جمع آوری سوالات پرتکرار و ... در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 1169033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha