آئین اعتکاف در ماه رمضان احیا شود

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به آثار و برکات فردی و اجتماعی اعتکاف، گفت: احیای اعتکاف این سنت حسنه اسلامی در ماه رمضان مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» امشب(۴اردیبهشت) در مراسم اعتکاف ویژه خواهران مسجد امام حسن مجتبی (علیه السلام) مهدی آباد ضمن تحسین همت والای این معتکفین که در ماه رمضان معتکف شدند، اظهار کرد: احیای اعتکاف ماه رمضان باید مورد توجه همگان باشد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه معتکفین به صورت ویژه مهمان خدا هستند، افزود: این فرصت را قدر بدانید و برای تسویه روح و جان خود از این سه روز مهمانی خدا بهره مند شوید.

 

وی با بیان اینکه آثار و برکات اعتکاف باید به صورت فرهنگ متعالی در معتکفین بروز و ظهور کند تا برای جامعه سودمند باشند، گفت: معنویت که از این محافل دینی کسب کردید ثروت شما محسوب می شود و باید نزدیکان و خانواده خود را به دین و زندگی نزدیکتر کنید.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه کار فرهنگی مهم و آثار بلند مدت دارد، اظهار کرد: در این ایام اعتکاف برنامه های بصیرت افزایی، قرائت قرآن، حلقه صالحین و ... را مورد توجه داشته باشید. از فضای مجازی و تلفن همراه دوری کنید و بر معنویت خود بیفزایید.

 

وی با بیان اینکه خواهران معتکف مریم وار عابد بیت الله شدند، گفت: امروز ما نیاز به دعا داریم؛ معنویت و فرهنگ عبادت انقلاب ما را حفظ کرده است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه فرهنگ غربی رسانه و ابزارهای مدرن بیشمار دارد حیله های تبلیغاتی زیادی دارد اما از معنویت اسلام و مسلمین می هراسد، افزود: باید با تقویت فرهنگی دینی پیروز میدان جنگ نرم با استکبار باشیم.

 

کد خبر 1169087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha