کانون های مساجد با اجرای طرح «تفسیر همراه» به دنبال عمومی سازی فهم قرآن هستند

حجت الاسلام نعمتی کانون های مساجد با اجرای طرح تفسیر همراه به دنبال عمومی سازی فهم قرآن هستند،گفت: امیدواریم با حضور در نمایشگاه قرآن و معرفی فعالیت های کانون های مساجد بتوانیم درجهت ترویج فعالیت های قرآنی دراین مجموعه گام های موثری را برداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «رجب نعمتی» عصر روز گذشته (یکشنبه ۴ اردیبهشت) در حاشیه بازدید حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه درمازندران و امام جمعه ساری از غرفه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در نمایشگاه قرآن و عترت مازندران اظهار کرد: برپایی نمایشگاه قرآن پس از چند سال وقفه به جهت همه گیری کرونا، اقدامی شایسته تحسین است و قدردان این لطف خداوند متعال و همراهی مسئولین امر برای تسهیل شدن قوانین و مقررات برگزاری برنامه های قرآنی، فرهنگی و... هستیم.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران با اشاره به اهمیت برگزاری فعالیت های قرآنی در ماه قرآن، افزود: به فرموده امام محمد باقر(ع) «لِکُلِّ شَیْ‌ءٍ رَبِیعٌ وَ رَبِیعُ الْقُرْآنِ شَهْرُ رَمَضَان برای هر چیزی بهاری است و بهار قرآن، ماه رمضان است.»

 

حجت الاسلام نعمتی گفت: ماه رمضان بهترین فرصت است تا دستاوردهای کانون های مساجد را در معرض دید عموم قرار دهیم تا مردم با فعالیت های قرآنی مساجد آشناشوند.

 

وی با بیان اینکه معتقده مفاهیم و آموزه های ناب قرآنی با زبان هنر رساتر و قوی تر انتقال می یابد، یادآورشد: نرم افزار قرآنی«اخلاص» با محوریت تفسیر قرآن با پشتیبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران و به همت کانون فرهنگی هنری اخلاص مسجد امیرالمومنین(ع) شهرستان قائم شهر تولید و به صورت رایگان قابل دسترسی می باشد.

 

حجت الاسلام نعمتی به ابتکارات خوب کانون فرهنگی هنری اخلاص  اشاره کرد و افزود: این کانون سابقه برگزاری موفق مسابقات تفسیر کوتاه قرآن کریم را در کارنامه دارد.

 

 

 

وی با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری اشراق نیز در حوزه تبلیغی، آموزشی و تفسیری در حوزه قرآن تولید نرم افزار دارد، اذعان کرد: تلاش شد مجموعه عملکرد کانون های مساجد استان در حوزه قرآن و عترت در قالب این غرفه نمایشگاهی در عرض دید عموم قرار دادیم.

 

 

حجت الاسلام نعمتی به بازدید نماینده ولی فقیه در مازندران از غرفه کانون های مساجد استان اشاره و بیان کرد: معرفی کتاب «تفسیر کوتاه همراه» به نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خطه از شمال کشور  نیز مورد توجه بوده است.

 

وی گفت: موظفیم برای غنی شدن فرهنگ قرآنی همچنان که رهبری فرمودند هر مسجد یک پایگاه قرآنی در هر مسجد یک کانون داریم این کانون ها یازوان توانمند این پایگاه های قرآنی خواهند بود تلاش داریم روزهای بهتر برای قرآن داشته باشیم.

 

 

کد خبر 1169103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha