اطلس رسانه‌ای در چهارمحال و بختیاری تدوین می‌شود

حیدری، تدوین اطلس ‌رسانه‌ای استان را خواستار شد و گفت: بر اساس این اطلس تمامی رسانه‌های استان فعال می‌شوند و رقابت سالم بین آنها شکل می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «غلامعلی حیدری» شامگاه یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران این استان که در سالن شهید مردانی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان وظیفه دارد با هم‌اندیشی فعالان عرصه رسانه استان به تدوین اطلس‌ رسانه‌ای استان اقدام کند.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در قالب اطلس رسانه‌ای، فعالان این عرصه شناسایی می‌شوند و مورد تشویق و تجلیل قرار می‌گیرد و از سوی دیگر مطالبات صنفی رسانه‌ها در قالب این اطلس پیگیری می‌شود.

 

حیدری، رسانه‌ها را پل ارتباطی بین مردم و مسئولان دانست و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی با رسانه‌ها تعامل داشته باشند.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری به هجمه‌های دشمن علیه کشور اشاره کرد و گفت: با جنگ ادراکی و روایت‌ها مواجه هستیم که برای مقابله با آن باید جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

 

حیدری با بیان اینکه خبرنگاران پیش‌قراولان مرزهای فرهنگی کشور هستند، اظهار داشت: برای خروج از محاصره تبلیغاتی رسالت بزرگی بر دوش خبرنگاران قرار دارد و استراتژی آفندی رسانه‌ها مورد تاکید است.

 

وی در ادامه تامین آب پایدار را از مهمترین برنامه‌های خود برشمرد و گفت: تامین آب شرب پایدار مردم استان را از مجاری قانونی و رسمی پیگیری می‌کنیم.

 

حیدری تصریح کرد: یکی از طرح‌های مهم استان طرح بن به بروجن است که آب شرب نیمی از جمعیت استان را تامین می‌کند و در سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار جذب آن شد و در اعتبار سال ۱۴۰۰ نیز ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن دیده شده و اکنون از ۸۰ درصد پیشرفت اجرایی برخوردار شده است.

 

به گفته وی، راهبرد این استان برای پیگیری حقوق مردم، حرکت در مسیر قانون و مراجع رسمی است.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری، رونق اشتغال را از دیگر برنامه‌های مهم استان برشمرد و گفت: در گام نخست تلاش می‌شود تا نرخ بیکاری استان به میانگین کشوری برسد چراکه در حال حاضر در رتبه دوم نرخ بیکاری کشور قرار داریم.

 

حیدری، روش مدیریتی خود را تقسیم کار و کادرسازی عنوان کرد و افزود: در پیشبرد برنامه‌های استان از ظرفیت معاونان و مشاوران در بخش‌های مختلف بهره‌گیری می‌شود.

 

وی از توسعه جهشی با عنوان مهمترین برنامه‌های خود در استان یادکرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی و منابع دولتی، بخش خصوصی و بنیادها سه ضلع این مثلث را شکل می دهند که برای هریک از سه ضلع برنامه‌های متعددی در دستور کار قرار گرفته است.

 

حیدری، تعداد طرح های نیمه تمام استان را ۷۰۰ مورد اعلام و تصریح کرد: امید می رود در سفر رئیس جمهور به استان نیز بتوان بخشی برای بهره‌برداری از این طرح ها که پیشران، کلیدی و مهم هستند است اعتبار مناسبی دریافت کنیم .

 

وی، خروج استان از بن‌بست و توسعه راه‌های ارتباطی را از دیگر برنامه های خود برشمرد و گفت: محورهای مواصلاتی متعددی در استان در دست احداث است که تلاش می شود سریع‌تر به بهره برداری برسد.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه فضا برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در استان فراهم است، افزود: می توان با اطلاع رسانی، فرهنگ‌سازی و تشویق سرمایه گذاران گام های بلندی برای رونق اقتصادی استان برداشت و در این حوزه رسانه‌ها نیز نقش مهمی برعهده دارند.

 

کد خبر 1169148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha