اسلامی که چوب لای چرخ استکبار نمی گذارد، از سوی مستکبرین تقویت و حمایت می شود

آذری نسب وحدت شکنی بین مذاهب را عاملی برای پیشبرد اهداف استکبار عنوان کرد و گفت: اسلامی که چوب لای چرخ استکبار نمی گذارد، از سوی مستکبرین تقویت و حمایت می شود و این راهبرد اصلی مستکبرین برای اختلاف افکنی محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان،‌ محمد حسین آذری نسب، استاد دانشگاه در برنامه «گفتگوی سیاسی» رادیو گفت‌وگو با موضوع شیعه انگلیسی گفت: تفکر استعماری کشورهای استعمارگر به دنبال سلطه بر تمام دنیا است. استعمار در گذشته های دور از طریق اشغال کشورها اقدام به استعمارگری خود می کردند. در حقیقت آن ها با به دست گرفتن مدیریت سیاسی کشور اشغال شده، تمام عزل و نصب ها را بر عهده داشتند.

 

وی با بیان اینکه در استعمار نوین نیز کشور استعمارگر به ظاهر از کشور اشغال شده خارج شده است اما هنوز سلطه فرهنگی را تقویت می کنند، گفت: آنها در واقع فرهنگ آن کشور را به سمت نابودی می کشانند. استعمارگران با بازیابی فرآیندها، از همان نقطه ای که ضربه خوردند، ضربه می زنند.

 

آذری نسب با بیان اینکه دو قطبی سازی جزو اصول تفکر استعمارگران است، گفت: برای او مهم نیست دو قطبی که ایجاد می کنند دغدغه شیعه یا سنی یا مسیحیت است به عنوان مثال در لیبی وقتی داعش حمله می کند بین چند صد نفر، چند جوان مصری مسیحی را سر می برد زیرا در مصر تقابل اصلی بین اسلام و مسیحیت است و همین کار را در لبنان نیز انجام می دهد. استعمارگران تلاش دارند فرهنگ جدیدی از دل جامعه هدف ایجاد کنند تا در مقابل فرهنگ اصلی آن جامعه قرار گیرند.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه مهم ترین هدف تفرقه افکنی، جابجایی اولویت های یک جامعه است، گفت: وقتی یک جامعه می خواهد قدرتمند باشد و حول باورهایشان ائتلاف کنند، هیچ دشمنی نمی تواند با آن مقابله کند. دشمن همواره تلاش می کند وحدت و ائتلاف بین مذاهب را از بین ببرد و این کار را با تغییر باورها انجام می دهد به عنوان مثال اسلام آمریکایی به هیچ وجه در خروجی متن دین نیست زیرا در متن دین، مبارزه با ظلم و یاور مظلوم بودن و همچنین ائتلاف عدالت در سطح جهان قرار دارد زیرا بشریت و انسانیت محور است اما در اسلام آمریکایی این مفاهیم وجود ندارد و در کنار استکبار و استبداد ایستاده است.

 

آذری نسب با بیان اینکه وحدت شکنی بین مذاهب عاملی برای پیشبرد اهداف استکبار است، گفت: اسلامی که چوب لای چرخ استکبار نمی گذارد، از سوی مستکبرین تقویت و حمایت می شود و این راهبرد اصلی مستکبرین برای اختلاف افکنی محسوب می شود.

کد خبر 1169165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha