جوانان کانون مساجد برای روزه داران سفره افطاری پهن کردند

زارعی، گفت: جوانان واعضای کانون مسجد حضرت ابراهیم(ع) درماه مبارک رمضان جهت رفاه حال روزه داران در مسجدسفره افطاری ساده پهن کردند.

منصور زارعی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به برنامه ماه مبارک رمضان در کانون های مساجد، گفت: بچه های مسجدی بعد از نماز عصر در کلاس قرآن شرکت می کنند و همه روزه بعداز نماز عشاء، نماز تراویح برگزار می شود.

 

مسئول کانون حضرت ابراهیم(ع) در پاوه با اشاره به اینکه رمضان ماه نعمت تقویم اسلامی ( هجری قمری) است که طی آن مسلمانان روزه می گیرند، افزود:در شب‌های قدر اکثر مردم با حضور در مسجد تا وقت سحر باهم قرآن، دعا و ذکر می خوانند و نماز را برپا و جهت مایحتاج مصرف نیازمندان کمک جمع آوری می کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه خواندن نماز های مستحبی ثواب زیادی دارد لذا  در ماه رمضان نمازگزاران با حضور در مسجد اقدام به خواندن نمازهای مستحبی وخواندن دعاهای طولانی می کنند.

 

زارعی تصریح کرد: اعتقاد ما این است که دعا کردن به صورت گروهی در مساجد و جاهای دیگر منافع اجتماعی و معنوی بیشتری دارد این به مسلمانان فرصت برقراری برای دیدار با یکدیگر  و صبوری در روابط جامعه می دهد.

 


مسئول کانون  حضرت ابراهیم(ع) پاوه اظهار کرد:در قران کریم علت واجب شدن روزه را سنجیدن تقوای مردم می‌داند و روزه را واجب کرد تا ثروتمند گرسنگی را احساس کند و شبیه فقیران احساس کنند.

 

انتهای پیام

کد خبر 1169205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha