رهایی چهار محکوم به قصاص در فارس در پویش «به حرمت علی (ع) می ‌بخشم»

حجت الاسلام موسوی گفت: چهار محکوم به قصاص در فارس در پویش «به حرمت علی (ع) می ‌بخشم» از قصاص رهایی یافتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «سید کاظم موسوی»، امروز (دوشنبه 5 اردیبهشت) از آزادی چند محکوم به قصاص در استان فارس همزمان با شب های قدر خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: چهار محکوم به قصاص در فارس در پویش «به حرمت علی (ع) می ‌بخشم» از قصاص رهایی یافتند.

رئیس کل دادگستری استان فارس افزود: این چهار نفر با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف استان و در پی حصول سازش و مصالحه در چهار فقره پرونده قصاص با تلاش‌ مسئولان قضایی استان فارس از قصاص رها شدند.

وی اضافه کرد: حصول سازش در چهار فقره پرونده قتل عمدی و نجات چهار محکوم به قصاص در ماه مبارک رمضان در حوزه های قضایی مرودشت، داراب ، اقلید و شعبه 42 زندان شیراز به انجام رسیده و گذشت اولیای دم، تلاش های مسئولان فارس، اعضا و کارکنان  توسعه حل اختلاف و داوری استان و معتمدین و ائمه جماعات در این خصوص قابل تقدیر است.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: این اقدام با تاسی به اسوه جوانمردی و عدالت، مولای متقیان حضرت علی (ع) و در راستای پویش «به حرمت علی (ع) می بخشم» انجام شده است و اقدام مطلوبی از سوی اولیای دم در ماه رمضان و ماه رحمت و بخشش خدای متعال است.

وی با اعلام آمار رضایت اخذ شده در سال های اخیر بیان کرد: زمینه رضایت و آزادی محکومان به قصاص در استان در سال 92 تعداد 33 زندانی، سال 93 تعداد 31 زندانی، سال 94 تعداد 24 زندانی، سال 95 تعداد 21 زندانی، سال 96 تعداد50 زندانی، سال 97 تعداد 39 زندانی،  سال 98 تعداد 50 زندانی، سال 99 تعداد 60 زندانی  و سال 1400 تعداد 87 زندانی فراهم شده است.

کد خبر 1169235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha