تجلیل از اساتید علمی ستاد «بزرگداشت نظامی»

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به عنوان دبیرخانه ستاد «بزرگداشت حکیم نظامی» برنامه های متعدد علمی را از ۱۵ تا ۲۱ اسفند سال گذشته برگزار کرد و در همین مسیر سخنرانان و اساتید علمی ستاد بزرگداشت نظامی مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به عنوان دبیرخانه ستاد «بزرگداشت حکیم نظامی» برنامه های متعدد علمی را از 15 تا 21 اسفند سال گذشته برگزار کرد و در همین مسیر سخنرانان و اساتید علمی ستاد بزرگداشت نظامی مورد تجلیل قرار گرفتند.

برنامه های یاد شده همگی در سطح ملی بودند و با همکاری دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شیراز و مرکز پژوهش های زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز و همچنین انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی شعبه فارس برگزار شدند.

در این سلسله برنامه های علمی در کنار سخنرانی های انجام شده، دانشجویان دکتری بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز آثار نظامی را بازخوانی کردند.

در مراسم تجلیل و قدردانی که به همین منظور در سالن «سعدی» بخش زبان و ادبیات فارسی برگزار شد، «مهدی امید بخش»، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و «غلامرضا خوش اقبال»، دبیر اجرایی ستاد «بزرگداشت نظامی» در استان فارس حضور داشتند.

از اساتید گرانقدر همراه در این هفته «محمدحسین کرمی»، رئیس بخش زبان و ادبیات فارسی و «زهرا ریاحی زمین»، رئیس مرکز پژوهش های زبان وادبیات فارسی دانشگاه شیراز و «رضایی دشت ارژنه»، رئیس انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی شعبه شیراز حضور داشتند که مورد تجلیل قرار گرفتند و در این نشست ها چهار استاد برجسته از دانشگاه های خارج از استان فارس نیز شرکت داشتند که لوح تقدیر و هدایای آنها ارسال شد. 

«مهدی امید بخش»، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس قدردانی خود و مدیر کل فرهنگی و ارشاد اسلامی را اعلام کرد و استمرار این برنامه ها و همکاری را با مراکز علمی و  دانشگاهی را به فال نیک گرفت.

«غلامرضا خوش اقبال» نیز به عنوان دبیر اجرایی ستاد «بزرگداشت حکیم نظامی»، قدردانی ویژه ای از همکاری بخش زبان و ادبیات فارسی، مرکز پژوهش های زبان و ادبیات فارسی و انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی شعبه شیراز داشت و با توجه به نگاه متعالی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بر تداوم همکاری های علمی و دانشگاهی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس تاکید کرد.

«زهرا ریاحی زمین» نیز به عنوان رئیس مرکز پژوهش ها و «رضایی دشت ارژنه» به عنوان رئیس انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی شعبه فارس و «محمدحسین کرمی»، رئیس بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز، از همکاران علمی و همه آنهایی که در روند تعالی ادبیات ایران به ویژه برنامه بزرگداشت «حکیم نظامی» در استان فارس داشتند تشکر کردند.

کد خبر 1169267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha