پوستر مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه هنرمندان و روزنامه‌نگاران در کردستان رونمایی شد

پوستر نخستین مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و به همت موسسه قرآنی معراج خاتم در سنندج رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، علی‌اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان پنجم اردیبهشت‌ماه در مراسم رونمایی از پوستر نخستین مسابقات سراسری قرآن ویژه هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران اظهار کرد: مشارکت رسانه‌های گروهی استان و تبلیغات گسترده زمینه حضور تعداد بیشتر شرکت‌کنندگان را در این دوره از رقابت‌های قرآنی فراهم می‌کند.

 

وی با تاکید بر تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌های گسترده‌تر موسسه قرآنی معراج خاتم سنندج در سایر استان‌های کشور بیان کرد: باید زمینه حضور و مشارکت هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران کل استان فراهم شود.

 

 

اعلام فراخوان مسابقات سراسری قرآن کریم

سامان احمدی، معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این مراسم افزود: نخستین دوره مسابقات سراسری قرآن ویژه هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران به همت مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت معراج خاتم سنندج یکی از مؤسسات فعال سطح استان کردستان برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در برگزاری این مسابقات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، استانداری کردستان، شورای هماهنگی توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی و ستاد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد مشارکت خواهند داشت، اعلام کرد: با رونمایی از پوستر این مسابقه سراسری فراخهوان آن نیز اعلام شده است.

 

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: فراخوان این دوره از مسابقات قرآنی از اواخر فروردین‌ماه منتشر شده و امروز نیز به صورت رسمی اطلاع‌‌رسانی می‌شود و مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت معراج خاتم سنندج فراخوان و پوستر این جشنواره را به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور ارسال کرده است.

 

وی آخرین مهلت ثبت‌نام در این دوره از رقابت‌های قرآنی را ۱۵ اردیبهشت‌ماه جاری دانست و اضافه کرد: برای جذب مشارکت بیشتر هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌‍نگاران از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، صندوق اعتباری هنر، و دارالقرآن‌های سراسر کشور نیاز به مشارکت و همکاری داریم.

 

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان آخرین مهلت ارسال اسامی شرکت‌کنندگان را ۲۰ اردیبهشت‌ماه ذکر و اظهار کرد: زمان برگزاری این دوره از رقابت‌های قرآنی ۲۹ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه خواهد بود.

 

وی بیان کرد: اشاعه و ترویج تعالیم و فرهنگ غنی قرآنی، تقدیر و تجلیل از فعالان قرآنی حوزه فرهنگ و هنر، لبیک‌گویی به منویات مقام معظم رهبری در سفر به کردستان مبنی بر تحکیم وحدت و اشاعه جلوه‌های فرهنگی استان و معرفی بیشتر قرآن به عنوان الگوی اعتقادی و فکری و پشتوانه فرهنگ و هنر ایرانی از اهداف برگزاری این دوره از مسابقات قرآنی عنوان شده است.

 

احمدی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان برگزار خواهد شد، یادآور شد: بخش آقایان در رشته‌های قرائت قرآن کریم به صورت تحقیق و حفظ یک جزء، جزء سی ام، دو جزء پیوسته و سه جزء پیوسته بوده است و بخش بانوان فقط در رشته حفظ برگزار خواهد شد.

 

پایان پیام/713

کد خبر 1169317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha