لزوم صاحب خانه شدن خانواده‌ های دارای ۲ معلول در فارس

ایمانیه گفت: تا پایان امسال و با همکاری بنیاد مسکن و هماهنگی بهزیستی فارس، تمامی خانواده‌ های دارای ۲ معلول در استان فارس باید صاحب خانه شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدهادی ایمانیه»، امروز (دوشنبه 5 اردیبهشت) در دیدار با مدیرکل بنیاد مسکن فارس گفت: ساخت مسکن طرح نهضت ملی در روستاها از مهاجرت روستاییان جلوگیری می کند.

استاندار فارس افزود: توسعه نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و روستاهای فارس باید در اولویت قرار بگیرد زیرا اشتغال و مسکن موجب توقف مهاجرت روستاییان به حاشیه شهرها می شود و است اجرای قانون نهضت ملی مسکن در این حوزه اثربخش است.

وی اضافه کرد: مقاوم سازی مسکن روستایی در فارس اقدام مطلوبی از سوی بنیاد مسکن فارس به شمار می رود و امیدواریم با مشارکت تمامی دستگاه های مرتبط در استان و خیریه‌ ها، طرح هادی و مقام‌ سازی مسکن روستایی تا پایان سال ۱۴۰۲ پایان یابد.

ایمانیه با تاکید بر لزوم افزایش سهمیه روستاها در طرح جهش ملی مسکن گفت: باید سهمیه بیشتری از این طرح به روستاها اختصاص داده شود زیرا موجب پایداری ماندن در روستاها خواهد شد.

وی ادامه داد: برخورداری از شغل موجب ایجاد انگیزه اقامت در روستاها می شود و دسترسی به اینترنت، تلفن و جاده مناسب در روستاها نیز در این حوزه موثر است و ضمن توافق با قرارگاه اشتغال استان، همزمان با ساخت مسکن در روستاها باید فرصت های شغلی بیشتری فراهم شود.

ایمانیه تصریح کرد: توسعه زمینه گردشگری در ایجاد شغل و ماندگاری در روستاها موثر است و با همکاری معاونت گردشگری استان باید به افزایش روستاهای هدف گردشگری در استان فارس پرداخته شود.

وی افزود: تا پایان امسال و با همکاری بنیاد مسکن و هماهنگی بهزیستی فارس، تمامی خانواده‌ های دارای 2 معلول در استان فارس باید صاحب خانه شوند.

ایمانیه گفت: تحقق تعهد فارس برای رسیدن فارس به رتبه ۱۰ در اجرای قانون نهضت ملی مسکن در سطح کشور در پی اقدام موثر متولیان اجرای این قانون در انتخاب زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن رخ خواهد داد.

ایمانیه ادامه داد: بافت های فرسوده شیراز و سایر شهرستان های فارس نیز در اجرای طرح نهضت ملی مسکن مورد توجه قرار بگیرد و در بیش از یک هزار هکتار زمین در نزدیکی شهرک صنعتی بزرگ شیراز  ظرفیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن وجود دارد و موجب کاهش هزینه تردد کارکنان شهرک صنعتی شیراز برای رفت و امد به خانه هایشان خواهد شد.

استاندار فارس تاکید کرد: شرکت های انبوه ساز برای ساخت مجتمع های مسکونی در فارس باید به ایجاد مسجد و مدرسه به عنوان یک تکلیف اجرایی عمل کنند.

کد خبر 1169339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha