فلسطین هنوز و پویا و در وسط میدان است

عبدی با اشاره به اینکه مقاومت مردم فلسطین همچنان در صدر رسانه های دنیا است، گفت: این نشان می دهد بعد از بیش از ۷۰ سال از تاسیس رژیم اشغالگر قدس، فلسطین هنوز و پویا و در وسط میدان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، علی عبدی، تحلیلگر مسائل غرب آسیا و فلسطین در برنامه «گفتگوی سیاسی» رادیو گفت‌وگو با موضوع بررسی آثار رستاخیز سرنوشت ساز ملت فلسطین پس از 70 سال مقاومت با اشاره به اینکه اشغال فلسطین مورد حمایت جدی قدرت های جهانی مانند آمریکا و انگلیس بوده است، گفت: در این بازه زمانی انواع و اقسام ابزارها و سیاست ها برای راندن مردم فلسطین از کشور خود و همچنین حذف هویت و پاکسازی قومی و نژادی به کار برده شده است.

 

وی با اشاره به اینکه مقاومت مردم فلسطین همچنان در صدر رسانه های دنیا است، گفت: این نشان می دهد بعد از بیش از 70 سال از تاسیس رژیم اشغالگر قدس، فلسطین هنوز و پویا و در وسط میدان است.

 

عبدی با بیان اینکه غرب و آمریکا این همه برای اسرائیل هزینه کردند و جنگ های زیادی در این سرزمین و منطقه ایجاد کردند تا نامی از فلسطین باقی نماند اما بعد از 70 سال، همچنان نام این سرزمین در صدر تحولات دنیا قرار دارد، گفت: اگر 70 سال دیگر غرب هزینه کند، باز هم نمی توانند توفیقی در این امر پیدا کنند. در تحولات چند هفته اخیر و به ویژه چهار عملیات اصلی که از یک ماه پیش آغاز شده است، جوانانی با میانگین سنی زیر 30 سال بودند. این جوانان در بحبوحه اشغال سرزمین شان متولد شدند و رشد کردند و امروز حتی منتقد نسل های قبلی خودشان هستند که به خوبی مبارزه نکرده اند؛ بدون تردید این موضوع از هر چیزی برای رژیم صهیونیستی خوفناک تر است.

 

عبدی به تلاش صهیونیست ها برای پاکسازی قومی و نژادی اشاره و عنوان کرد: ایلان پاپه استاد دانشگاه اورشلیم بود و مانند صهیونیست ها نگاه غاصبگرانه به فلسطین داشت. از دهه 80 شروع به کارهای پژوهشی کرد و به اسناد محرمانه وزارت جنگ اسرائیل دست پیدا کرد. او وقتی این اسناد را مشاهده کرد تمام ذهنیت خود را درباره صهیونیست ها از دست داد زیرا متوجه شد تشکیل اسرائیل بر اساس یک طرح از پیش تعیین شده بوده است. پاپه به همین دلیل کتاب پاکسازی قومی در فلسطین را نوشت.

 

وی با بیان اینکه بر اساس تحقیقات ایلان پاپه در سال 1948 اشغال فلسطین و پاکسازی قومی بر اساس طرحی تحت عنوان استراتژی «دالت» توسط موسس اسرائیل برنامه ریزی شده بود، گفت: اسرائیلی ها به دروغ مدعی هستند به دلیل حمله شش روزه اعراب به اسرائیل آن ها اقدام به پاکسازی فلسطین کردند اما پاکسازی فلسطینیان بر اساس طرح دالت قبل از جنگ شش روزه اعراب برنامه ریزی شده بود. بر اساس این طرح حدود 700 هزار فلسطینی در سال 1948 آواره می شوند که نیمی از جمعین فلسطینیان را تشکیل می دهند.

 

کد خبر 1169346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha